Kui koroonakriis tõi massiliselt sõidukaartide tühistamisi, siis nüüd tundub, et vahepealsest varjusurmast hakatakse ärkama. Mitte kõik soovijad ei saa aga marjamaale, kirjutab Accelerista.com.

Mupo taksosektori juht Aivar Melnikov andis ülevaate taksonduses toimunud muutustest eriolukorra ajal ning nentis, et juulis on taas tõusnud sõidukikaartide taotluste arv.

Möödunud nädalal esitati 68 taotlust, millest 43 rahuldati ja kaks taotlejat said negatiivse vastuse.

Eriolukord jättis taksod kuuri alla

„Tundub, et taksondus hakkab toibuma ning eriolukorra eelsele tasemele tagasi tõusma,“ arvas Aivar Melnikov. „Enne eriolukorra algust oli tavaline, et kuus esitati 350-400 taotlust ehk ligi 100 taotlust nädalas. 68 taotlust nädalas on selge taastumise märk.“

Aivar Melnikovi sõnul toimus eriolukorra perioodil taksonduses suur kukkumine, mis tõsi, märtsi statistikas veel ei kajastunud, sest menetleti veebruaris laekunud dokumente.

Kuid aprillist alates on langus nähtav – aprillis esitati vaid 95, mais 116 ja juunis 168 taotlust. Ilmselt oli siin oma mõju ka asjaolul, et mupo võttis sel perioodil vastu ja menetles üksnes elektrooniliselt esitatud taotlusi.

Samal ajal hakkasid juhid massiliselt sõidukaarte tühistama ehk loobuma aktiivsest taksosõitmisest. Nii näiteks esitati märtsis 192, aprillis 222, mais 140 ja juunis 132 tühistamistaotlust. Kokku tühistati 686 sõidukikaarti.

Kõik ei pääse marjamaale

Aivar Melnikov tõdes, et sugugi mitte kõik soovijad ei pääse marjamaale ehk nende sõidukikaardi taotlus saab eitava vastuse. Paljud ei ole enda jaoks ilmselt ka läbi mõelnud, mida nn äpitakso sõitmine endaga kaasa toob.

„Mõelge enne hoolega läbi, kas te olete valmis kandma sõidukikaardiga kaasnevaid kohustusi,” rääkis Melnikov ning tuletas meelde, et kohe esimese asjana tuleb arvestada nn taksokindlustusega, mis on kallim kui tavaline kindlustus.

“Teiseks, teie sõidukile jääb registrisse märge, et sellega on osutatud taksoteenust ja kui teil on tulevikus soov autot müüa, siis annab see ostjale hea võimaluse hinda alla kaubelda,“ selgitas taksosektori juht veel.

„Paljud juhid teevad endale sõidukikaardi ning proovivad nädala-paar, seejärel aga tühistavad oma kaardi, sest uue tulijana turule siseneda ei ole lihtne. Konkurents on karm ja tegelik teenistus ei vasta ootustele“.