Täiselektriline Mercedes-Benzi buss: 400 km ühe laadimisega

 (58)
Täiselektriline Mercedes-Benzi buss: 400 km ühe laadimisega
Mercedes-Benz EQV on preemiumklassi elektriline minibussFoto: Daimler AG

Mercedes-Benz tutvustas uut täiselektrilist preemiumklassi mikrobussi, mis kannab nime EQV ja baseerub tuntud V-klassil ning mahutab lisaks juhile kuni 7 reisijat.

Mercedes-Benz EQV on keskmise kaubiku mõõtu masin, millel pikkust sõltuvalt keretüübist kas 5.14 või 5.37 meetrit ja mille teljevahe on vastavalt 3.2 või 3.43 meetrit. Lisaks reisijatele mahub pikemasse versiooni ka 1030 liitrit pagasit.

Nii olemuselt, varustuselt kui ka sõiduomadustelt on elektrimikrobuss võrreldav oma sisepõlemismootoriga vennaga. Näiteks on selles muudest uutest Mercedestest tuttav MBUX infolust 10" puutetundliku ekraaniga.

Mercedes-Benz teatas elektrilise minibussi tulekust Foto: Daimler AG

Elektribussi aku on paigutatud auto põhja sisse ja mingit lõivu ruumikuses, mugavuses või praktilisuses maksta ei tule.

Seotud lood:

Pigem võib arvata, et elektrimootori suure pöördemomendi ning madala raskuskeskme abil on elektriversioon V-klassist isegi mõnusam sõita. Laadimispistik on auto ninas ning ajam on paigutatud esisillale.

Tootja andmetel on väikebussi sõiduulatus ühe laadimisega 405 kilomeetrit, kuid tõe huvides tuleb märkida, et see on veel NEDC-meetodil mõõdetud tulemus, WLTP numbreid tuleb veel oodata ja võib arvata, et tegelik sõiduulatus on ilmselt väiksem.

NEDC meetodil mõõdetud elektrikuluks teatatakse 27 kWh/100 km. Et saada tegelikust kulust aimu, võib vaadata juba turul olevate elektriautode elektrikulu: näiteks Audi E-tron sööb päriselus elektrone umbes 30 kWh/100 km kohta.

Tootja lubab, et kui laadijal on piisavalt võimsust, siis saab autot laadida 110 kW võimsusega ja nii saab 10% jäägiga aku 80%-ni täis laadida umbes 45 minutiga.

Aku mahutavus on 100 kWh ning kasutatav on sellest 90 kWh. See tähendab seda, et kodusest statsionaarsest Wallbox-laadijast võimsusega 11 kW saab aku täis umbes 10 tunniga.

Elektriajami tippvõimsus on 150 kw ning bussi tippkiirus on piiratud 160 km/h, kuid maanteelaeva elektriautost veel tänaste näitajate juures ei saa.

Elektrimikrobussi valmistatakse samas tehasest Hispaanias, Vitorias, kust tulevad ka sisepõlemismootoriga V-klass ja Vito mudelid.