Mida siis teha, et asi lihtsamini sujuks? Koli Saksamaale! Sealne valitsus muutis äsja isejuhtivate sõidukite testimise legaalseks.

Muidugi ei saa sellega tegeleda ükspuha kuidas, vaid testija peab arvestama pika nimekirjaga vajalikest ettekirjutustest.

Neist üks tähtsamaid on see, et kogu testsõidu ajal peab inimjuht ikkagi roolis istuma, et sõiduki üle vajadusel kontroll haarata. Samas on neil luba silmad teelt võtta, et näiteks telefoni näppida (ilma milleta tänapäeva inimene teadupärast paari tunni jooksul piinarikkalt sureks).

Test-isejuhtiv tuleb varustada ka nn musta kastiga, et alati kindlaks teha, kes ikkagi sõidukit kontrollis, isejuhtiv lahendus või inimene. Kui tekib õnnetusjuhtumit, siis kulub selline info marjaks ära. Valitsus tahab alati teada, kas süüdi on inimjuht või tehisintellekt.

Suured Saksamaa autotootjad nagu Volkswagen, Mercedes Benz ja BMW ei pruugi oma isejuhtivate autode armeed veel täismahus kodumaale kolida, sest USA-s California tohib testida ka ilma juhita.

Saksamaa seadusesindajad on valmis sarnast muudatust kaaluma ilmselt 2019. aastal, kui on aeg senised reeglid jälle üle vaadata.