„Kui keegi nimetatud sõidukeid omab, tuleks nendega sõitmine koheselt lõpetada ning pöörduda viivitamatult hooldusesse,“ teatas minister resoluutselt, vahendab CNN. Vaata ka sellekohast videot.

Toome ära ka Toyota ametliku pressiteate, mis tagasikutsumise küsimust puudutab:

Toyota Motor Europe kuulutas Euroopas välja sõidukite tagasikutsumise seoses gaasipedaali võimaliku probleemiga

Toyota Motor Europe teatas 29. jaanuaril kaheksa Toyota Euroopa mudeli tagasikutsumisest, et lahendada gaasipedaali võimalikku probleemi. Käsitletavad mudelid ja nende tootmisperioodid on alljärgnevad:
AYGO (veebruar 2005 – august 2009);
iQ (november 2008 – november 2009);
Yaris (november 2005 – september 2009);
Auris (oktoober 2006 – 5. jaanuar 2010);
Corolla (oktoober 2006 – detsember 2009);
Verso (veebruar 2009 – 5. jaanuar 2010);
Avensis (november 2008 – detsember 2009);
RAV4 (november 2005 – november 2009).

Täpset käsitletavate mudelite arvu alles täpsustatakse, kuid see võib ulatuda kuni 1,8 miljoni sõidukini. Ükski Lexuse mudel ega teised Toyota mudelid ei ole juhtumiga seotud.

„Toyota poliitika on seada kliendi huvid alati esikohale,” ütles Toyota Motor Europe’i president ja tegevjuht Tadashi Arashima. „Me mõistame, et praegune olukord tekitab muret, ja me avaldame selle pärast kahetsust. Me tahame ka oma kliente rahustada: see gaasipedaali võimalik probleem tekib ainult väga harvadel juhtudel. Tagasikutsumine on ennetav meede, et tagada kõikide klientide jaoks kõrgeim ohutuse standard.”

On võimalik, et nimetatud sõidukitel võib väga harvadel juhtudel jääda gaasipedaali mehhanism pooleldi allavajutatud asendisse mehaaniliselt kinni või et selle naasmine tühikäigu asendisse on aeglane.
Probleemi põhjuseks võib olla gaasipedaali mehhanismi kulumine. Jätkuv kulumine koos teatud talitlus- ja keskkonnatingimustega võib hõõrdumist mehhanismis suurendada, mille tagajärjeks on gaasipedaali tugevam vastupanu allavajutamisel, aeglasem naasmine algasendisse pedaali vabastamisel või kõige halvemal juhul kinnikiilumine pooleldi allavajutatud asendis.
Toyota on leidnud probleemile lahenduse ning tegeleb praegu selle lõpliku katsetamise ja kinnitamisega. Kohe, kui võetavad meetmed on kinnitatud, teavitab Toyota kõiki kliente ja teisi seotud pooli parandustegevuse üksikasjadest ja teostatavatest toimingutest.

Pideva tootearenduse käigus on juba kõikidel Euroopas müügil olevatel Toyota mudelitel võetud jooksvalt kasutusele teistsugused osad. Seetõttu puudub vajadus ja kavatsus tootmine Euroopas seisata.

Euroopas on teatatud ainult üksikutest juhtumitest ja Toyota Motor Europe’i andmetel ei ole selle tõttu toimunud ühtegi avariid.

Toyota teeb kõik endast oleneva, et lahendada see olukord klientide jaoks nii kiiresti kui võimalik.

Kuigi kirjeldatud viga on harvaesinev, soovitame klientidel, kes on siiski mures, pöörduda Toyota edasimüüja poole juba enne, kui tagasikutsumine välja kuulutatakse.