Autodisaineritel lasub suur vastutus, luua sõidukid, mis oleksid turvalised, mugavad, ja samal ajal äärmiselt kasutajasõbralikud. Väiksemgi eksimus võib kaasa tuua ohulukorra: näiteks liiga kaua õiget lülitit otsides või infolustis siblides keskendub juht kõrvalisele ja võib kaotada kontrolli sõiduki üle. Tulede ebaloogiline disain jätab sõitjad pimedusse jne.

Kõige enam süüdistavad kasutajad autodisainereid ja -insenere selles, et XXI sajandil on autod ehitatud liiga keerulised. Käsiraamatud kaaluvad rohkem kui telliskivi, nupud keskkonsoolis ajavad pea segamini, elektroonika on võtnud auto üle nii, et pisemagi vea parandamiseks tuleb kasutada hooldusmehaaniku abi. Neljarattaline, mis on loodud vähendama vahemaid, on muutunud nõudlikuks ajaraiskajaks. Absurd.

Igaühele, kes mäletab varaseid kahetuhandendaid, on tõenäoliselt tuttav Nokia 3310, ikooniline mobiiltelefon, mis tuli turule aastal 2000, ja millest sai tarbijate seas kiiresti vältimatult vajalik, “peab-olema”- ese.

Selle (tol hetkel) värskelt mõjuv, kompaktne disain peidetud antenni, vahetatavate korpuste ja intuitiivsete funktsioonidega eristas seda konkurentidest, võimaldades toote elutsükli jooksul müüa hinnanguliselt 126 miljonit eksemplari Nokia 3310 telefoni.

Mobiilitehnoloogia ei oota siiski kedagi järele, nii ilmusid turule uued seadmed, mis uhkeldasid värviliste ekraanide, sisseehitatud kaamerate ja internetiühenduse võimalusega, ning Nokia klassikaks saanud mudel kadus vaateväljast, näiliselt ajalooraamatutesse.
Loe edasi siit