Taanis tehtud Tripl - suure pakiruumiga motikas, mis arvab, et on kaubik

 (18)
Taanis tehtud Tripl - suure pakiruumiga motikas, mis arvab, et on kaubik
Kaubikomotikas Tripl. Foto: Trefor/bbc.co.uk

Kolmas maailm oleks ilmselt vaimustuses, kuna sõiduki väiksus tähendab tihedalt rahvast täis linnades kiiremat kohale jõudmist, aga ka esimeses maailmas oleks sellistega palju ära teha. Taanlased valmistasid elektrimootorratta, millel on kaubaruumi rohkem kui Mercedese E-klassi limusiinidel. Ja eest vaadates meenutabki Tripl pigem kaubikut, alles tagant saab aru, et tegemist on kolmerattalisega.

Võib küll arvata, et kõige enam leiaks Tripli-taolised sõidukid pinda Hiinas või Indias, kus rikšade ja tuk-tukide kõrvale midagi elegantsemat müüa, aga toimetada väikesi pakke kiiresti ühe ukse tagant teise taha on moodsa logistika peamisi ülesandeid. Ka siinpool globaalset vaesuspiiri esimese ja kolmanda maailma vahel.

Kolmerattalise kaubikratta töötas välja Taani ettevõte Trevor Drive ja see on võimeline liikuma linnas kiirusega 45 kilomeetrit tunnis. Motikas on veidi enam kui 2,4 meetrit pikk ja kaalub 300 kilogrammi, elektrimootoriga ratas on tagarattaveoline, samas kui esirattad peavad võimaldama kurvides mugavat keeramist.

Kui jätta ratas öösel kaheksaks tunniks laadima, on selle päevane läbisõit 100 kilomeetrit, ehk Tripl sobib tõesti terve päeva kaubavedudeks. Aku kestvus on 1500 laadimist, ehk intensiivse kasutamise korral ligemale viis aastat. Pakiruumi suuruseks on 750 liitrit, kannab ratas 200 kilogrammi ja seda on kerge ümber kohaldada ka erinevat sorti kaupade transpordiks.

Seotud lood:

Tõsi, talvel võib juhil sellega sõites pisut külm hakata.

Kui palju see sõiduk ostes maksma läheks, firma küll ei maini, küll teatavad tootjad, et kõik huvilised on kutsutud Taani Koldingisse seda testima ja küll siis ka hinnas kokkuleppele jõutakse. Firma lubab, et sellega sõitmine tähendab omanikukulu (maksumus+elektrikulu) vaid 0,79 Taani krooni ehk 11 eurosenti kilomeetrile. Ja CO2 emissioon on null.