Asfalteede olukord Eestis on enam-vähem, aga teede korrashoid nõuab aega ja kõvasti raha. Ka ei saa iga ilmaga teekatet paigaldada ega parandada. Ning uued augud tekivad kiiremini kui neid jõutakse lappida. Teede lagunemist põhjustavad temperatuuri kõikumine, raskeveokid, naastrehvid, peamiselt siiski ilm.

Zürichi tehnikaülikooli (ETH Zürich) ning Šveitsi riikliku materjaliteaduse ja -tehnoloogia laboratooriumi koostöös loodud uut tüüpi asfalt suudab end teadlaste sõnul ise parandada. Vaja on vaid magnetvälja, millega materjali mõjutada.

Bituumen, asfaldi peamine koostisosa, on must viskoosne segu, mida valmistatakse naftast ning mis teekattesegu saamiseks segatakse erineva täitematerjaliga. Temperatuuri mõjul ja kuludes see kate laguneb. Algul tekivad mikroskoopilised praod, mis liikluse raskuse all kasvavad kuni tekivad augud.