“Me ei usu, et see tehnoloogia on küps selleks, kuidas inimesed seda kasutama hakkavad, ” sõnas seltsi uuringute osakonna juht Matthew Avery.

27. oktoobril peaks saama lõpu Suurbritannia valitsuse diskussioon autonoomse sõidu teemadel, mille tulemusena võidakse muuta seaduslikuks näiteks maanteel sõitmine rajahoidja ja kohanduva püsikiirushoidja abiga nii, et juhi käed pole sõiduki roolil.

Kuigi mitmed tootjad eesotsas Tesla ja Mercedesega väidavad, et nende (pool)autonoomset sõitu võimaldavad juhiabid on kasutamiseks turvalised, ei ole süsteemid piisavalt usaldusväärsed, et järjepidevalt tuvastada takistusi teel, ümbersuunamisi, suletud sõiduradasid jne.

“Hoolimata sellest, mida tootjad väidavad, ei ole tehnoloogia hetkel veel nii kaugel, et asendada täie tähelepanuga sõidukit juhtivat inimest,” rõhutas Avery. “Lisaks on kogu autonoomse sõidu legaalne pool täielik hall ala, eriti vastutuse osas õnnetuste korral,” lisas ta.

Eriti huvitav on olukord USA-s, kus on juba juhtunud kümneid anekdootlikke juhtumeid. Kui inimene ei vastuta sõiduki juhtimise eest, on ta seaduse silmis kaasreisija. Selline situatsioon loob kindlustuse silmis lisavastutuse ning tõstab ka kindlustuse hinda.

Avery sõnul võivad autonoomset sõitu võimaldavad juhiabid turvalise taseme saavutada viie aasta pärast, kuid seni peakski neid kutsuma juhiabideks, mitte “autonoomseteks”. Tesla Autopiloodiga juhtunud õnnetused on ilmekaks näiteks – inimesed peavad seda turvaliseks ning netiavarustes ringleb mitmeid videoid, kus Teslajuhid teevad roolis kõik muud peale juhtimise või on hoopistükis kõrvalistmele magama roninud.