Statoili kontseptsioonijuhi, Kai Realo, sõnul on Statoil olnud läbi aastate uute keskkonnasäästlike kütuste ja kütuselisandite esmatutvustajaks Eestis. “Raskeveokitele mõeldud järelpõlemiskatalüsaator AdBlue on järgmine samm, et tagada ka moodsate raskeveokite vastavus järjest karmimaks muutuvatele keskkonnanõuetele,” märkis ta.

AdBlue turuletoomise tingis tänavu oktoobris Euroopa Liidus kehtima hakanud raskeveokite heitgaaside norme reguleeriv uus Euro 4. standard. Heitgaaside viimiseks normidele vastavaks mõeldud AdBlue´d kasutatakse raskeveokite SCR (Selective Catalytic Reduction) süsteemis lämmastiku ühendite vähendamiseks. AdBlue kasutamise eelduseks on see, et raskeveok kasutab väävlivaba diislikütust.

AdBlue’d saavad kasutada ainult uued Euro 4./5. normidele vastavad raskeveokid. Alates 1. oktoobrist 2006 peavad juba kõik Euroopa Liidus müüdavad uued raskeveokid vastama nendele saastenormidele.