• Puhastab mootorit ja kulub vähem
• Suurem kasutegur just linnasõidul
• Müügil 26 tanklas üle Eesti

Bensiini 95 milesPLUS ja 98 milesPLUS puhul räägitakse kõige enam sellest, et temaga saab 3% rohkem sõita. Täpselt sama on ka uue diislikütusega. Küll aga on pigem vastu talve diiselauto omanikel kasulik teada, et Satoili testide järgi puhastab see kütus ka pihusteid ja mootori sisepinda ning on parema külmkäivitustoimega.

Loomulikult ei ole puhastusainete mõju koheselt tunda. Statoili katselaboris tehti kindlaks, et milesPLUS diislikütuse puhastav toime hakkas mõjuma järsult pärast 32 mootori töötundi. Pärast pihustite puhastumist kasvas nii mootorite võimsus, paranes külmkäivitus ja kahanes kütusekulu.

Hirmu, et puhastuse ajal mootori sisepindadelt eralduv nõgi võiks tekitada ummistusi, Statoili kinnitusel ei ole. Mootori lisaaine sisaldab ka lahustit, mis nõgi kütusega seob ja töö käigus selle lihtsalt ära põletab.

Kui võrrelda poes müüdavate kütuselisanditega, siis Statoil Eesti kommunikatsioonijuhi Jaanus Pautsi sõnul on nende kütuselisandi peamine kasutegur väga täpses doseeringus. „Testide käigus prooviti panna lisandeid väga erinevas koguses. Kui seda pandi vähem, polnud efekt enam see, kui aga rohkem, siis samuti mitte,“ nentis Pauts, kelle sõnul ei ole võimalik ise lisaaineid juurde kallates kunagi saavutada sedavõrd täpset kogust. „Igaks juhuks pannakse pigem rohkem, et efekt oleks kiirem aga see ei tööta.“

milesPLUS diislikütus sisaldab tema sõnul mitut väga erinevat ainet: detergente, ehk puhastusainet; lahustit, mis aitab lahustunud nõgil ära põleda; korrosioonitõrjevahendit; vahutamisvastast vahendit ning tsetaanarvu parandajat.

Hinnastamispoliitika on uuel diislikütusel sama, mis ka milesPLUS mootoribensiinidel: tavahinnale lisandub 0,04 eurot, ehk 4 eurosenti liitri kohta. Rahaline kokkuhoid kütusesäästu arvelt on Statoili arvestuste kohaselt aga isegi suurem: linnas isegi kuni 7 eurosenti, maanteel kuni 4 senti. Keskmiselt aga linnas 5,5, maanteel 3,1 senti liitri kohta.

Seega on lisaainest kõige enam kasu just neil, kes sõidavad palju linnas. Uus diislikütus ei ole paraku saadaval kõikides tanklates, vaid teda sai lisada sinna, kus on rohkem erinevaid mahuteid ja tankimispüstoleid: Tallinnas Endla, Järve, Kristiine, Mustakivi, Mustamäe, Nõmme, Sikupilli, Sõle, Sütiste ja Võidujooksu tanklates.

Tartus Anne, Aardla, Narva ja Turu tanklates, Pärnus Papiniidu ja Riia mnt tanklates, lisaks Keila, Viimsi, Mäo, Märjamaa, Narva kesklinna, Uuemõisa, Valga, Viljandi Endla ja Võru tanklas. Kokku 26 erinevas tanklas üle Eesti.

Oma talviste diislikütuste vedu tanklatesse on alustanud ka teised kütusemüüjad. Näiteks Alexela Oil tegevjuhi Ain Kuusiku sõnul algab Eestis kehtiva seaduse kohaselt kohustuslik talvediisli müügiperiood 1. detsembrist, kuid Eesti heitlikke ilmu silmas pidades alustatavad nemadki selle müüki varem.

„Talvine diislikütus peaks autoomanikele kõikides Alexela tanklates kättesaadav olema novembri lõpuks. Kütuse vedu alustasime aegsasti just sellepärast, et praegu mahutites olev kütus saaks välja vahetatud külmakraadide saabumise ajaks, mil suvine diislikütus enam madala külmataluvuse tõttu kasutuseks ei sobi,“ ütles Kuusik.