Esialgu peetakse küll tõenäoliseks, et "präänikust" võtavad kinni ligemale 3000 autojuhti, kuid tegelikku edu saame alles nägema. Igatahes saab iga vana autoromu hetkeks külge ligemale 1500 eurose hinnalipiku, kirjeldab Helsingin Sanomat.

Eduskunna otsusel puudutab lammutamispreemia võimalikult iga üle kümne aasta vanust autot, neid on aga kogu Soome autopargist ligemale pool. Auto ei pruugi ka liikumiskõlbulik olla, lammutamispreemia eesmärk ongi pigem vanadest romudest lahtisaamine.

Raha küll ei maksta päriselt peo peale. Programm annab vastavas summas tõendiga müügisoodustuse, kui sa lammutatud auto asemel uue ostad, millise CO2-väljaheide jääb alla 120 g/km. See tingimus võimaldab osta vaid tavalisemaid sõiduautosid.

On küll ka teoreetiline võimalus, et keegi ostab vaid mõni päev varem saja euro eest vana romu, et selle eest tuhandeeurose lammutamispreemia välja võtta, aga kuna eesmärk on saastavate vanade autode väljavahetamine vähem saastavate uute vastu, ei ole ulatuslikuamid pettusi ilmselt oodata. Keskkond võidab niikuinii.

Autokaupmehed on mõistagi vaimustuses, romude lammutamiskampaania peaks aga ka linnapilti ja metsaaluseid palju puhtamaks tegema.