Möödunud aasta pingerea tipus troonivad BMW, Audi ja Mercedes-Benz, nende juhid said politsei kiiruskaameratelt trahvi rohkem, kui nende markide esinemissagedus eeldaks. Tasulise sähvatuse teenis keskmiselt iga kolmanda BMW ja iga neljanda Mercedese ja Audi juht.

Edetabeli ülemine ots on juba aastaid olnud üsna samasugune. Saksa autod on tipus just suurema kiiruseületamisega (üle 20 km/h). Eriti selgelt eristuvad rikkumiste poolest kallimad mudeliversioonid.

Näib, nagu kallim auto oleks ostetud selleks, et kiiremini sõita. Või on asi selles, et nende ülihead sõiduomadused tekitavad tunde, nagu kiirus ei olekski nii väga suur.

Kolme sakslase kahtlase väärtusega saavutust võiks ehk selgitada asjaolu, et nendega sõidetakse palju, keskmiselt üle 20 000 kilomeetri aastas.

Kui aga vaadelda trahvide ja läbitud kilomeetrite suhet, siis saavad kõige sagedamini karistada hoopis ameeriklased – Dodge, Jeep ja Chevrolet.

Näiteks saab statistika kohaselt Dodge’i omanik kiiruseületamise eest trahvi keskmiselt üks kord nelja aasta kohta. Võrdluseks – Mitsubishi-juht saab sellise „au“ osaliseks vaid korra seitsme aasta jooksul.

Kuidas on aga lood Eestis, sellest loe lähemalt Acceleristast.