Mõni päev tagasi kirjutas Forte, kuidas diislipaanika ning kohati meeleheitlik püüd süsihappegaasi emissiooni vähendada tuleb bumerangina tagasi: Diiselmootorite kadumine, linnamaasturite võidukäik ning WLTP meetodil kütusekulu ja heitmete mõõtmine on keeranud autotootja üldise saastehulga numbri tõusule.

Sõda sisepõlemismootorite vastu lööb ka teisel rindel: autotootjad liiguvad usinalt elektrifitseerimise suunas, sest saastekvoodid on karmid ning ilma null-emissiooniga toodete valiku laiendamiseta kogu mudelivaliku saastenorme "kvootidesse mahutada" pole võimalik.

Kui diislipaanikale, kasvuhoonegaaside vähendamise püüdlusele lisada sportlike nišimudelite kõrged arenduskulud, väike ja langev müügimaht ning seeläbi ka autotootja vähenev kasumlikkus, võibki neile peatselt viimnepäev koita.

Kukkuvad müüginumbrid

Audi mudeli TT müük kukkus mullu 38 protsenti, üleilmselt läks müügiks 14 641 eksemplari. Mudelit R8 müüdi mullu 2760 tükki ja seegi oli 10 protsenti väiksem kui aasta varem.

Ärilisest seisukohast on muidugi mõistetav, et diisliskandaalist puretud VAG peab konkurentsis püsimiseks tõsiseid ümberkorraldusi tegema nii sisuliselt kui ka imagoloogiliselt. WLTP ei tee asja lihtsamaks, vastupidi.

Audi arendusjuht Hans-Joachim Rothenpieler kinnitas väljaandele Automotive News Europe, et nii insenerid kui ka müügiosakond ihkavad mõlemat mudelit alal hoida, kuid küsimus on selles, kas Audi saab seda endale lubada.

Insenerid võitlevad TT ja R8 allesjäämise eest, sest mõlemad on ju olemuslikult Audi DNA osad - just sportlikud Audid on seda automarki läbi ajaloo defineerinud, vähemalt autohuviliste arvates.

TT ja R8 saatus on veel lahtine

Olelusvõitlus saab aga olema raske, sest VAG juhtkonnalt on saadud karm käsk parandada kõikide automarkide kasumlikkust. Sinna sisse peavad mahtuma ka CO2 heitmete vähendamiseks vajalikud kohendused. Ilma elektrifitseerimiseta seda ei saavuta, elektrifitseerimine aga on samuti kulukas.

Mäletatavasti esitleti 2015. aasta Genfi autonäitusel Audi R8 e-tron mudelit, ligikaudu miljonieurose hinnalipikuga sõidukit toodeti alla 100 eksemplari.

R8 ja TT on jõudmas oma elukaare teise poolde, kus tootja peab langetama otsuse uue põlvkonna osas.

Rothenpieleri sõnutsi ei ole veel TT ja R8 saatust puudutavat otsust langetatud.

Audi tegevjuht Bram Schot on öelnud, et nende tuleviku sportautod võivad olla elektrilised ning vihjena RSi sümbolile: punane teemant peab muutuma rohelisemaks.

VAG on alles äsja teatanud, et kavatseb aasta lõpuks üle vaadata oma 12 brändist koosneva portfolio. Tõenäoliselt saame näha suuremaidki muutusi, mitte vaid konkreetsetest mudelitest loobumist.