Eesti Aasta Auto valib 20 autoajakirjanikust (esindatud on nii kirjutav kui elektrooniline meedia, nii eesti- kui venekeelne) koosnev žürii. I voorus selgus TOP 6, pärast sõidupäeva Audru ringrajal oktoobri lõpus pani iga hindaja paika oma pingerea. Esikoht andis 7, teine 5, kolmas 4 jne punkti. Punktide summeerimisel selguski võitja.

Kokku nimetati I voorus enam kui 30 erinevat uudismudelit. Nii et kindlasti ei pea kurvastama ka need, kes igapäevaselt Seat Ibiza, Fiat 500, Citroėn C5, Audi A4 või Honda Accordiga sõidavad — ka Eesti Aasta Auto finalisti staatus näitab kõrget taset autoala professionaalide silmis.

Eesti Aasta Auto 2009 Lõpptulemused 1. Škoda Superb 110 2. Seat Ibiza 107 3. Honda Accord 75 4. Fiat 500 54 5. Citroën C5 51 6. Audi A4 43

Esimene Eesti Aasta Auto valiti Tehnikamaailma eestvedamisel aastal 2001, mil võidutses Peugeot 206. Eesti hinnatuima autoauhinna on võitnud ka Renault Laguna, Mazda 6, Honda Jazz, VW Golf, BMW 3. seeria, Škoda Roomster, Ford Mondeo ja nüüd siis Škoda Superb.

Lisaks Aasta Autole valisid Tehnika Maailma lugejad ka Eesti Rahvaauto. Rahva arvamus läks autoajakirjanike omast lahku — ehkki pingelises võistluses Škodaga, võttis esikoha siiski Audi A4. Näib, et rahvahääletustel on premium-markidel teiste ees edumaa juba stardis — mõne aasta eest võidutses rahvaauto konkursil BMW 3. seeria ning ka Auto Bild Eesti eestvedamisel toimuval konkursil „Auto 1” ollakse Audi võitudega juba harjutud.

Eesti Aasta Auto 2009 auhinnad anti üle 27.nov Laulasmaal Tallinna Konverentside ja Tehnikamaailma korraldatud Eesti Aasta Autokonverentsil.

NB! Eesti Aasta Auto 2009 erisaade on Kanal2 eetris laupäeval, 29.novembril kell 16.00.