Uue kompaktluukpära sünd maasturilaadsetest küllastunud automaailma on juba iseenesest tore. Škoda võib ju tunduda igavuseni mõistlik laiatarbe-automark, ometigi just seetõttu püsib see müügiedetabelite tipus.

Oleme meiegi kirjutanud sellest, kuidas VAG strateegid tahavad Škodat ohjeldada, et mitte Volkswageni sildiga mudelite müügiedu takistada.

Esimeste tutvustuste põhjal kippus jääma mulje, et uus Scala ei lähe plaanidega kohe kuidagi kokku. Proovisõit tegi pildi klaariks.

Kaine arvestus ja range distsipliin

Ei, Škoda Scalal pole viga midagi, vastupidi. Tegu on briljantselt kalkuleeritud tootega, mis loodud selliseks, et hundid söönud ja lambad terved oleksid. Kokku saavad tootja ja ostja ratsionaalne meel, kaine arvestus, range distsipliin.

Esiteks: Scala kujutab endast value-for-money-mõttelaadiga mõistliku auto ostjale mõõduka rahasumma eest maksimaalselt suurt autot, kus kõik vajalik olemas.

Ostja emotsionaalset meelt peibutab tohutu lisavarustuse nimekiri, ent kaine arvestus seab ta soovidele piirid.

Teiseks: väikeautoplatvormi piires suurema sõiduvahendi tootmine on kuluefektiivsem kui suurema platvormi kasutamine, nii saab tootjal korralikum kasum teenitud.

Ja kolmandaks: kontsernisiseseks konkurentsiks ei lähe samuti, sest uus 8. generatsiooni Golf on taseme võrra kõrgemal. Tõele au andes on seda ka praegune Golf.

Niisiis, Scala on erakordse täpsusega skaleeritud ehk skaalale paigutatud. Nüüd jääb üle vaadata, kas see toob kaasa ka äri eskaleerumise. Inimkeeli: kas seda saadab oodatud edu?