• Mahukas ja soodne pereauto
• Hinnad alates 12 490 eurost
• Rapidi asemel võiks nimeks olla Volume

Näiteks Rapid, mida Škoda tootis juba aastatel 1935 – 1947 – täna peaks see auto küll kandma hoopis nime Volume.

Üldjuhul ei ole Škoda nimedega väga puuse pannud, pigem vastupidi: Superb on tõesti suurepärane ja selle auto eesnime võiks ka vabalt Skodillaci vastu vahetada.

Kuid tulles tagasi Rapid´i juurde, siis siin tundub küll, et ühe tavalise pereauto nimepanekule on turundusinimesed liiga lähedale lastud. See, et nimi on sarnane ühele Aston Martini mudelile, ei tee temast veel superautot.

Kuidas Škodas autod sünnivad?

Kõik see paneb mõtlema Škodade sünnile (ei, nüüd ei järgne viis lõiku igavat autoajalugu) ja seda võtmes, kuidas konkreetne mudel sünnib? Alfa Romeo puhul pole kahtlustki, et keset tuba seisab laia kaabuga disainerülikonnas mees, kes vihaselt pliitsiga paberile jooni vedades loob auto, millele vihast punetav insener peab seejärel sisu leidma.

Škodas aga tundub, et käivad asjad vastupidi. Tundub, et seal veetakse esmalt keset tuba suur kast, mis peab näitama kui suur peaks uus auto väliselt tulema, seejärel veetakse kohale istmed ja hunnik kohvreid, mis sinna sisse pannakse ning alles siis lastakse disanerid ja insenerid ligi.

Rapidi välimus on nii ja naa. Oleneb mis otsast vaadata – eestvaates hakkab nimi ennast isegi natuke õigustama, kuid tagantvaade on liialt ajast maas, sest Škoda ise ja Audi on sedasama teises mõõtmes juba teinud.