Škoda Kodiaq, nutikas ja sitke seitsmekohaline krossover Eesti teedele

 (31)
Škoda Kodiaq, nutikas ja sitke seitsmekohaline krossover Eesti teedele
Škoda Kodiaq Mallorcal Accelerista.com

Kui autotootja laseb välja täiesti uue mudeli, peab selleks olema mõjuv põhjus. Ei saa väita, et Škoda pole varem linnamaasturite ostjaskonda ahvatleda püüdnud, meenutagem kasvõi 2009. aastal esitletud kompaktset ja lustaka välimusega Yetit.

Suurt maasturit Škodal seni ei olnud. Nüüd on Kodiaq tulnud ning võtnud sisse koha kuni seitsmekohaliste krossoverite seas. Edasi saab minna vaid põnevamaks.

Vahendab Accelerista

  • Kuni seitsmekohaline, ruumikas ja esinduslik
  • Eeltellimine algab jaanuaris, mil selguvad hinnad
  • Esimesed autod jõuavad Eestisse märtsis 2017

SAJANDI JAGU ŠKODAT Kodiaqini jõudmiseks tuleb lugu alustada veidi kaugemalt. Eestlaste südames on Škodal kena päiksepoolne tuba. “Väljast väike-seest suur”-Fabia, väikese-keskklassi absoluutne lemmik, praktiline ja suurepäraste sõiduomadustega Octavia, esinduslik Superb… ning muidugi Yeti, millesarnast turult teist ei leia. Pole küll paista, et Škoda oma päikselise toanurga kellelegi teisele lähiajal loovutaks…

Muuseas, kas teadsite, et Škoda veeretas Superbi-nimelise luksusauto kundede ette juba aastal 1934, olles umbes 10 aastat varem omandanud autotootja Laurin & Klement’i* ning tõi kolmekümnendate alguse majanduskriisi kiuste välja tehniliselt täiustatud mudelirivi?

Seotud lood:

Superb oli omas ajas teenäitaja: näiteks parandati kurvilistel teedel liikumiseks auto sõiduomadusi ja -mugavust Škoda poolt edasiarendatud sõltumatu vedrustusega.

VALIMISVÕIDUD Uuel aastatuhandel on Škoda oma uudismudelitega järjest kümnesse tulistanud. Lipulaeva Superb taastulemine uuel kujul käesoleval aastatuhandel oli suurejooneline: nii teine kui kolmas mudelipõlvkond valiti Eesti autoajakirjanike poolt Aasta Autoks.

Kui Škoda 2009.aastal ihaldusväärsele krossoverite turule sisenes, jäi Yeti oma suurest nimest hoolimata esialgu pisut tahaplaanile. Tehniliselt osutus Yeti tubliks tegijaks, see valiti aastal 2013 Tehnikamaailma linnamaasturite testis esikohale. Välimuselt on Yeti alati asunud inimeste armastan-vihkan skaala otsapunktides ja vahepealseid varjundeid teadagi… ei tunta.

Lühidalt, Škoda on läbi aegade ja erinevate riigikordade suutnud toota autosid, kus esiplaanil on praktilisus, ruumikus ja sõiduvõimekus ning toretsemine ja mõttetud lisavidinad on jäetud kõrvale. Luksus Škoda moodi on uuenduslik ja mugav, aga ei pritsi otse silma nagu öine kabaree-etendus.

KODIAQ, ŠKODA DNA Kodiaq astub suuruses (ja kõrguses maapinnast) sammu edasi, kuid jätkab muus osas Škoda mõistlikku joont: head sõiduomadused on kõrvuti nutikate kasutusmugavust hõlbustavate lahendustega, uudsete ühenduvusteenustega ning (eelduslikult) hea hinnaga.
Loe edasi siit