Škoda esimene elektriauto CITIGOᵉ iV, üks-ühele sarnane pisut varem esitletud õeraasu Seat Mii Electricuga ja juba “vanema olija” Volkswagen e-up!-iga ning on mõeldud kasutamiseks tegusa linnaautona. Autosse mahub kuni 4 inimest.

Ehkki sõiduraadiust on piisavalt: tootja andmetel kuni 260 km ühe laadimisega, on see oma kompaktsuses ja lihtsuses täpselt paras igapäevasteks asulasisesteks sõitudeks. Kel on vaja pikemaid reise ette võtta ning neid kindlasti elektri toel teha, soetab Škoda Superb iV.

Škoda annab oma 124-aastase ajaloo esimese elektriauto au pisikesele CITIGOᵉ iV-le, sest see peaks ostjateni jõudma juba lähikuudel. Superbiga läheb veidi kauem aega.

CITIGOᵉ iV tootmine on alanud

CITIGOᵉ iV on viieukseline väljast väike, seest ruumikas auto, mille 61-kilovatist elektriajamit toidab 32,2 kWh liitium-ioonaku.

Autot saab kahes varustuses: Ambition või Style. Eestis nagu ka mujal pakutakse lisaks sihtturupõhiseid lisasid – meil ilmselt põhjamaade talvepaketti Comfort, mis sisaldab istmesoojendusi ja tagumisi parkimisandureid.+ toob lisaks esiklaasisoojenduse, valguse- ja vihmaandurid, tervitustuled jpm.

Standardis on leed-päevatuled ja udutuled, kurvituled on lisana. Autot saab kas 14″ või 16″ ratastega. Tšehhid on uhked auto disaini üle: kerevärvi iluvõre ja elegantse joonega esituled mõjuvad elegantselt, Seat Mii Electric näeb hoopis kohmakam välja.

CITIGOᵉ iV tootmisega alustati Volkswageni Slovakkia tehases 20. novembril: samalt tootmisliinilt veerevad alla ka Seat Mii Electric’ud ja VW e-up!-id. Bratislavast saadetakse autod üle Euroopa laiali.

Volkswagen e-up! distantseerib end õdedest

Volkswagen püüab end üha rohkem Škodast ja Seatist distantseerida. Škoda Scala ja Kamiq on viimane piisk karikasse: mõni kuu tagasi tuli kontsern välja geniaalse plaaniga, hakata brände üksteisest eristama ja tšehhid tagasi maa peale (loe: Ida-Euroopasse) tuua.

Saab olema huvitav jälgida, kuidas “erinev brändimine” e-up!i, Mii ja CITIGOᵉ iV puhul välja nägema hakkab ja kas see tähendab pelka kvaliteedierinevust (Seat ja Škoda peavad VW-st odavamad olema, järelikult on kuskil kokkuhoidmise koht) või midagi veel?