Kokku oleksid uued tehased võimelised valmis tegema aastas pea miljon masinat. Sellega läheks VAG aastase tootmise poolest mööda näiteks Teslast, kellel on hetkel vaid üks tehas, mis suudab aastas valmis teha umbes 500 000 autot. Tõsi, ka ameeriklased tegelevad Hiinas uue tehase rajamisega, mis suudaks aastas toota umbes 250 000 elektriautot.

Volkswageni jaoks on uute tehaste rajamine hädavajalik, arvestades, et autotootja on välja kuulutanud, et juba 2026. aastal enam sisepõlemismootoriga autosid üldse ei tehta.

See puudutab küll vaid Volkswageni brändi, kuid kõikide Volkswagen Groupi brändide (VW, Audi, Škoda, Seat jt) lõikes plaanitakse välja tuua siiski vähemalt 70 akuga mudelit. Kokku on kogu gruppi vaadates kavas järgmise kümne aasta jooksul toota 22 miljonit elektriautot.

"Meie ettevõte teeb elektriautost eduloo, teeme seda õigete toodete, kogemuse ja laiaulatusliku infrastruktuuri toel," ütles VAG tegevjuht Herbert Diess Berliinis toimunud ettevõtte aastasel konverentsil. Tema sõnul ei ole üleminek elektriautode tootmisele aga valutu - Volkswagenil kulub muudatuste tegemiseks vähemalt 30 miljardit eurot.

Selle kuu alguses tutvustas Volkswagen oma uut elektriautot ID.3 ning andis võimaluse selle 1000 euro eest broneerida. Masina broneeris esimese päevaga üle 10 000 inimese ning praeguseks on kõik esimesse partiisse kuuluvad masinad broneeritud. Auto baashind jääb tootja sõnul alla 30 000 euro.