Kuigi esimesed elektriautod valmisid juba 19. sajandi lõpus, siis uuesti populaarseks on nad muutunud viimaste aastate jooksul. Euroopas on sel aastal enim uusi elektriautosid registreeritud Saksamaal (u 1000 uut elektriautot) ja Prantsusmaal (u 900 elektriautot). Põhjamaadest on elektriautosid kõige rohkem Norras, kus veereb teedel juba üle 4000 elektriauto.

Võrreldes bensiinimootoriga autodega on elektriautod keskkonnasõbralikumad ja nendega on odavam sõita. Eestis tuleb elektriautoga sõites kilomeetri hind kuni neli korda soodsam kui bensiiniautoga sõites. Elektriauto iga-aastane hooldus on bensiiniauto omast 50–70% soodsam.

Kuidas on ühe elektriautoga Eesti talves sõita, vaata videotestist:

Hetkel müügil olevate elektriautode sõiduulatus ühe laadimisega on u 150 km. Autod kasutavad liitium-ioonakut, mille tavalaadimine võtab aega umbes 6–7 tundi, kiirlaadimisega täitub auto aku 80% ulatuses umbes 20 minutiga.

Elektromobiilsuse programmi (ELMO) raames saavad era- ja juriidilised isikud taotleda KredExist elektriauto ostutoetust kuni 18 tuhat eurot. Lisaks toetatakse kuni tuhande euroga elektriauto laadija soetamist ja sellega seotud paigaldustöid. Toetust antakse elektriauto ostuks, mis soetatakse Euroopa majanduspiirkonna riigist või Šveitsist ning millel on Euroopa Liidu tüübikinnitus. Autol peab olema vähemalt kaheaastane garantii, akul viis aastat ja auto peab olema soetatud esmasesse omandisse.

Selles videos kihutab aga Opel Ampera, mis on elektriauto, mil bensiinimootor generaatorina pardal. Sellisega saab kesklinnas puhtelektriliselt sõita ja samas ka tolle generaatori toel vabalt sama autoga kasvõi Tallinnast Võrru põrutada. Taolist tüüpi masinad aga Eesti riigilt toetust ei saa. Vaata videost, kui praktilise autoga on tegelikult tegu:

Elektriautode laadimiseks rajatakse Eestisse kiirlaadimispunktid, mida tuleb üle Eesti ligi 200. Kiirlaadijad paigaldatakse kõikidele põhimaanteedele ja kõrvalmaanteedele umbes 40-60 kilomeetrise vahemaaga ning kõikidesse enam kui kolme tuhande elanikuga linnadesse ja asulatesse. Laadimisvõrgu rajamiseks käib hetkel rahvusvaheline riigihange, mille võitja selgub aasta lõpuks. Lisaks kiirlaadijate paigaldatakse kõikide elektriautode projektis osalevate omavalitsuste juurde ka tavalaadijad, et autot oleks mugav töökohas laadida.

Elektriautode Eesti tuur toimub 7.-13. novembrini toimuva energiasäästunädala raames. Energiasäästunädalat korraldavad Tartu Regiooni Energiaagentuur, KredEx, Eesti Energia, Keskkonnainvesteeringute Keskus, Eesti Korteriühistute Liit, Majandus- ja kommunikatsiooniministeerium, Swedbank ja Säästva Eesti Instituut. Lisainfot energiasäästunädala üritustest www.energiatark.ee.

Jälgi Forte autouudiseid ka Twitteris!