See eriline, eriline Porsche 911 Speedster, üks iludus ka Eestis

 (9)
See eriline, eriline Porsche 911 Speedster, üks iludus ka Eestis
Porsche 911 SpeedsterFoto: Accelerista

Möödunud nädalal sai Eesti autoregister põneva täienduse. Porsche Exclusive Manufaktur andis üle siinse kliendi tellitud eriseeriana valminud kahekohalise 911 Speedsteri. Andres Kruus käis autot lähemalt uudistamas.

Kuuldavasti ei jää rariteetne iludus garaaži tolmuma – tõenäoliselt kohtab seda aeg-ajalt Audru auto24ringilgi. Omaniku taust annab selleks lootust.

Teame, et Porsche vaagis 911 Speedsteri huviliste tausta põhjalikult. Valmistatakse ju Speedster’e kokku vaid 1948 ühikut. Põhjalik taustakontroll annab tootjale kindluse, et haruldus jõuab õigetesse kätesse. Hind siinjuures polegi nii oluline, harulduste väärtus ajas reeglina kasvab.

Teada on, et baashind algas veerand miljonist mõniteistkümmed tuhat eurot enam. Aga viisakate inimestena rohkem me rahast ei räägi. Või kui siis niipalju, et allpool jutuks oleva kõvakatusega 911 GT3 RS hind on koos lisadega tsipa allpool 200 000 € piiri.

Ajalukku

Panite tähele numbrit – jah, 1948 on viide ühele aastaarvule. Just siis valmis esialgu ideaalse kaalujaotuse huvides keskmootoriga kavandatud sportauto Porsche 356 prototüüp.

Tootmisesse jõudis sõiduk mõnevõrra praktilisema tagamootoriga variandina, kuna tagamootoriga autot on lihtsam hooldada ja sõitjateruum on pisut suurem.

Tänane erimudelina välja antud Speedster on austusavaldus esimesesele Porsche sportautole. Seda rohkem tuleb meil siin rõõmustada, et üks iludus ka Eestisse jõudnud on.

Porsche 911 Speedster Foto: Accelerista
Seotud lood:

Vahetu sõidukogemus puristidele

Legendidele kummardava Porsche 911 Speedsteri veermik baseerub 911.2 GT3 ja 911 R tehnikal, see on ehitatud 911 Cabrio kerele. Speedsteri vedrustus on madaldatud 25 mm võrra.

Üks uuenduslik “detail” on Speedsteril sama, mis Euroopa Liidu versioonil 991.2 GT3 RS: ITB (individual throttle body) kuid seda tõepoolest vaid EU RS-il, sest teistele turgudele tehakse endiselt 2018. mootoriga autosid.

Kui GT3 RS* on seitsmekäiguline topeltsiduriga automaatkast, siis Speedsteri puhul piirdutakse 6-käigulise käsikastiga. Nimetatud „nüanss“ annab minu meelest edasi selle sportauto põhilise olemusliku iva – Porsche Speedster on mõeldud puhta sõidukogemuse hindajatele. Katus maha – oledki otse looduses, taltsutades 300 km/h sööstvat mateeriat, füüsikat ja oma kõhklusi. Kõlab nagu puristi unenägu?

Loe edasi Acceleristast!