Seat Tarraco: Hispaanias disainitud, Saksamaal toodetud; kolmikutest kirglikem

 (1)
Seat Tarraco: Hispaanias disainitud, Saksamaal toodetud; kolmikutest kirglikem
Seat TarracoFoto: Accelerista

Neid on nüüd kolm, ja Seat Tarraco on neist kirglikem. Seati maasturite lipulaev, kuni 7-kohaline Tarraco meenutab oma olemuselt rohkem Audit kui Škoda või VW sõsaraid. Neile, kes harjunud Seati hispaania autoks sõimama, teadmiseks – Tarracod tulevad Wolfsburgi tehaseliinilt.

2018 läheb Seati ajalukku parimate müüginumbritega alates aastast 2000: ühtekokku toimetati kätte 517 600 uut autot. Kümnendiku rohkem kui 2017. aastal. 60% rohkem kui viimasel kümnel aastal keskmiselt.

Kõige paremini läks Seatil möödunud aastal Prantsusmaal, kus müügikasv ulatus 31,3%ni. Mitmete aastate parim tulemus tehti ka Ühendkuningriigis ja Saksamaal.

Maailma mastaabis on kirglikud hispaanlased nõutud nii Marokos kui ka Iisraelis. Eestis kasvas müük võrreldes 2017. aastaga müstilised 113%!

Tarraco, mis sai valmis viimasena kolmest sõsarmudelist (enne tulid VW Tiguan Allspace ja Škoda Kodiaq), on mõeldud Seati edulugu jõuliselt jätkama, saati et Tiguan Allspace on paljudel sihtturgudel täiesti tähtsusetu mudel – seda ei teata, seda ei vajata. Kallis ka.

Kui möödunud sügisel müüdi esimestel nädalatel maha ligi 4 000 Tarracot, siis tänavu on tellimusi juba nii palju, et Volkswagen, mis Wolfsburgi tehases sõsarmudelit toodab, peab koomale tõmbama.

VAG, eks sa ise tead

Kõrvaltvaatajale võib tunduda, et Volkswagen Grupp on otsustanud omale mõlemasse jalga lasta – esmalt Škoda, nüüd Seat. Kõige rohkem kaotavad nende kahe võidumarsi käigus Volkswagen ise ja Audi. Porsche on klassik ning seda ei murra ükski marutuul.

Seotud lood:

Aga kaasa tunda väga ei oskagi, sest heameel Škoda, sh selle suure linnamaasturi Kodiaqi edu üle ning Seati pärast on hiiglasuur – nendega koos on tulnud uute pereautode turule mõistlik lähenemine – milleks maksta rohkem, kui saad vähema raha eest vähemalt sama palju autot?

Räägi, mida sa räägid, aga Tarraco näitel – kui rivistada üles kolm kontserni sõsarmudelit, Seati kõrvale Škoda Kodiaq ja VW Tiguan Allspace, siis pole täna ühtegi väge, mis mõistliku ostja pea “emalaeva” poole käänaks.

Škoda ja Seati toodetel, olgugi suuresti tegu badge engineeringu eeskujuliku näitega, on võrratult rohkem isikupära ja vähem hinda.

Seitse patja, neli tekki

Seat Tarraco keskklassi linnamaastur mahutab kuni 7 inimest, seda pakutakse kaheksas värvitoonis ja Eestis esialgu kahte sorti bensiini- ja ühe diiselmootoriga, nii käsikäigu- kui topeltsidur-automaatkastiga.

Autol on uhke digitaalne näidikupaneel, automaatne hädaabiteenus, ja see sõidab nagu kulda. Hinnad on üle ootuste väga head, alates 26 800 eurost.

Täiesti bling! maksab veidi üle 35 000 euro, aga on seda väärt, sest isegi “kõik laseme alla” – puhul sarnast Audit selle eest veel ei saa.

Aga 35 000 euro eest saab kauba peale ka suurepärase nimeloo: Tarraco on oma nime saanud Kataloonia suurima sadamalinna, Tarragona järgi.

Põhimõtteliselt siin võikski proovisõiduloole punkti panna, sest mul pole hiljutisest Kataloonia proovisõidust mitte midagi erutavat rääkida – kõik hea.

Proovin siiski, sest lühike lugu, kehv lugu. Need kes nüüdseks on aru saanud, et Tarraco on väärt-vaatamist-auto, kiikavad allpool kaks pilti ära ja lähevad esindusse proovikat küsima. Teistega jutustame edasi.

Loe edasi Acceleristast!