Scania toob esimese raskeveokite tootjana maailmas turule Euro 6 mootorid

 (10)
Scania 13-liitrine Euro 6 mootor koos väljalaskega
Scania 13-liitrine Euro 6 mootor koos väljalaskegaScania

Scania esitles 31. märtsil esimese veokitootjana uusi Euro 6 heitmestandardile vastavaid veokimootoreid. 440- ja 480-hobujõulise võimsusega ja 13-liitrise töömahuga Euro 6 mootorid on mõeldud kasutamiseks nii pikamaavedudel kui ka ehitus ja jaotusvedudel. Uued ja keskkonnasõbralikumad mootorid annavad vedajatele võimaluse investeerida uusimasse ja kõige puhtamasse heitmete vähendamise tehnoloogiasse. Need mootorid hõlmavad tervet sarja uuenduslikke tehnilisi lahendusi, mis võimaldavad drastiliselt vähendada heitmete kogust, nende kütusetarve on aga sama väike kui on Euro 5 mootoritel.

Müügi ja turunduse eest vastutav tegevasepresident Martin Lundstedt:

„Me oleme uhked, et saame selle insenerikunsti märkimisväärse saavutuse nüüd oma klientidele kättesaadavaks teha. Uued mootorid on konstrueeritud nii, et nende tööomadused ja kütusesäästlikkus on samasugused kui analoogsetel Euro 5 mootoritel.

Need mootorid annavad vedajatele võimaluse astuda järgmine samm ja investeerida kõige rohelisemasse tehnoloogiasse, mida turul on pakkuda. Sel viisil saavad nad kasu väiksematest teelõivudest ja muudest stiimulitest, mida võimuorganid võivad rakendada. Ühtlasi on uusimate heitmestandardite nõuetele vastavate autode väärtus kasutatud veokite turul suurem.”

Euro 6 tähendab Euro 5 mootoritega võrreldes heitmete drastilist vähenemist. Lämmastikoksiidide ja tahkete osakeste kogus moodustab kõigest ühe viiendiku Euro 5 mootorite vastavate heitmete kogusest. Uus element heitmete analüüsimisel on tahete osakeste loendamine, mis tähendab mootori kasutamisel praktikas seda, et tahkete osakeste tegelik kogus heitmetes on kõigest ligikaudu üks kuuendik Euro 5 vastavast näitajast.

Seotud lood:

Kõik Euro 5 mootorite tugevad küljed on alles ka Euro 6 mootoritel

Uued mootorid on loodud nii, et rahuldavad täielikult Scania klientide mootori tööomaduste ja tehniliste andmetega seotud ootusi. Tööomadused on praktiliselt samad kui on Euro 5 EGR mootoritel, millel uued Euro 6 mootorid põhinevad. Pöördemomendi ja võimsuse suhtarv 5,2 aga on veokitööstuses absoluutselt parim.

Maksimaalne pöördemoment on nagu Scania teistelgi Euro 5 mootoritel saavutatav juba alates 1000 pöördest minutis. See tagab suurepärase juhitavuse ja võimaluse valida kütusesäästu optimeerimiseks väikese pöörete arvuga (1100 pööret minutis või veelgi vähem) reisikiirusega veok.

Scania Euro 6 mootorid sobivad kasutamiseks tüüpkütusesegudega, milles on tavalise diiselkütuse hulgas kuni 8% mootorikütusena kasutamiseks sertifitseeritud biodiislit.

Arendustöös on Euro 6 mootorid, mis võivad kütusena kasutada ka 100% biodiislit.

Jälgi Forte autouudiseid ka Twitteris!

Oma sõiduki müügikuulutus pane portaali MÜÜ! Kuulutuse lisamine on tasuta!