Müügi ja turunduse eest vastutav tegevasepresident Martin Lundstedt:

„Me oleme uhked, et saame selle insenerikunsti märkimisväärse saavutuse nüüd oma klientidele kättesaadavaks teha. Uued mootorid on konstrueeritud nii, et nende tööomadused ja kütusesäästlikkus on samasugused kui analoogsetel Euro 5 mootoritel.

Need mootorid annavad vedajatele võimaluse astuda järgmine samm ja investeerida kõige rohelisemasse tehnoloogiasse, mida turul on pakkuda. Sel viisil saavad nad kasu väiksematest teelõivudest ja muudest stiimulitest, mida võimuorganid võivad rakendada. Ühtlasi on uusimate heitmestandardite nõuetele vastavate autode väärtus kasutatud veokite turul suurem.”

Euro 6 tähendab Euro 5 mootoritega võrreldes heitmete drastilist vähenemist. Lämmastikoksiidide ja tahkete osakeste kogus moodustab kõigest ühe viiendiku Euro 5 mootorite vastavate heitmete kogusest. Uus element heitmete analüüsimisel on tahete osakeste loendamine, mis tähendab mootori kasutamisel praktikas seda, et tahkete osakeste tegelik kogus heitmetes on kõigest ligikaudu üks kuuendik Euro 5 vastavast näitajast.

Kõik Euro 5 mootorite tugevad küljed on alles ka Euro 6 mootoritel

Uued mootorid on loodud nii, et rahuldavad täielikult Scania klientide mootori tööomaduste ja tehniliste andmetega seotud ootusi. Tööomadused on praktiliselt samad kui on Euro 5 EGR mootoritel, millel uued Euro 6 mootorid põhinevad. Pöördemomendi ja võimsuse suhtarv 5,2 aga on veokitööstuses absoluutselt parim.

Maksimaalne pöördemoment on nagu Scania teistelgi Euro 5 mootoritel saavutatav juba alates 1000 pöördest minutis. See tagab suurepärase juhitavuse ja võimaluse valida kütusesäästu optimeerimiseks väikese pöörete arvuga (1100 pööret minutis või veelgi vähem) reisikiirusega veok.

Scania Euro 6 mootorid sobivad kasutamiseks tüüpkütusesegudega, milles on tavalise diiselkütuse hulgas kuni 8% mootorikütusena kasutamiseks sertifitseeritud biodiislit.

Arendustöös on Euro 6 mootorid, mis võivad kütusena kasutada ka 100% biodiislit.

Jälgi Forte autouudiseid ka Twitteris!