2017. aastal tehti saksamaal rohkem kui 8,8 miljonit kohustuslikku tehnoülevaatust. Kogutud andmed annavad ülevaate eri automarkide ja eri aastakäikude mudelite kvaliteedierinevustest.

Aasta tõi häid uudiseid Euroopa autotootjatele – nende toodangukvaliteet on paranenud. Samal ajal väheneb vahe Jaapani autode harjumuspäraselt kõrge tasemega.

TÜV raportis jagatakse 2-3 aastaste parimad autod omakorda suuruse järgi kuude klassi ja viide vanuseklassi. Kokku on raportis loetletud 225 eri mudelit. Tehnoülevaatuste raporti tulemused on esitatud viies eri vanusegrupis kuni 10-11 aastaste autodeni välja.

Ainult üks Jaapani päritolu auto paigutus ulatuslikus TÜV raportis esikümnesse kõige uuemate, 2-3 aastaste autode vanusegrupis. Saksamaa päritolu autod hõivasid esimesed kohad esikümnes. Volvo V40 jagas 8. kohta.

Selles grupis on viimased Kia Sportage (veaprotsent 12,6), Fiat Punto (12,3) ja Dacia Logan (12,3).

Mazda hoiab Jaapani autode usaldusväärsuse mainet üleval erinevates vanusegruppides: Mazdal on esikümne koht lisaks kõige uuemate, 2-3 aastaste autode grupile veel 4-5 aasta vanuste, 6-7 aasta vanuste ja 10-11 aasta vanuste autode grupis.

Toyota püsib jätkuvalt kahes kõige vanemas vanusegrupis heade tulemustega esikümnes, ent kolmes nooremas vanusegrupis on see esikümnest välja langenud.

Vaata parimate ja halvimate autode top 10 edetabelit ja loe TÜV raportist edasi Acceleristast.