Ehkki hinnatakse rohkem kui 100 punkti, võetakse TÜV raportis arvesse neist 18 olulisemat. Erinevate mudelite keskmised tulemused on kokku võetud ülevaatusel ilmnenud suurte vigade põhjal. Suurte vigadega ei pääse ülevaatuselt läbi ja auto tuleb tuua kordusülevaatusele.
Arvesse lähevad näiteks veermiku, roolisüsteemi, tulede, pidurite, väljalaskesüsteemi, jõuallika, käigukasti jm elutähtsate sõlmede vead. Statistikas kajastub ka see, kuidas autosid hooldatakse – kui inimene oma hoolib, on sõiduk loomulikult paremas korras ja pääseb ülevaatuselt ka läbi.
TÜV raport on statistiliselt eriti usaldusväärne ja hinnatuim Euroopa vearaport ning on kasutatud auto soetaja jaoks omalaadne Piibel.
Andmed põhinevad enam kui 8 miljonil perioodilisel tehnoülevaatusel, mis on läbi viidud ajavahemikus juuli 2017 – juuni 2018.
TÜV raporti “esimese öö” ehk esmaavaldamise õigus on aastakümneid olnud Saksa autoajakirjal AutoBild. Viimastel aastatel on antud muule meediale voli, avaldada aruande lühiversioon. Kes aga täispikki nimekirju tahab lugeda, teeb seda AutoBildi vahendusel või ootab ära andmebaaside avanemise aasta lõpus.
Sõltumatu liider
TÜV 2019. aasta raporti tulemused on intrigeerivad – esimest korda aruande ajaloos on kõigis kategooriates üks ülivõimas võitja. Porsche 911 tõusis kõigis vanusekategooriates (kuni 11 aastat) kõige vastupidavamaks autoks.
Saksa autod üldiselt on tänavu teinud “teerulli” ehk väga hea tulemuse, ent Porsche 911 võib nimetada 2019. aasta TÜV aruande üldvõitjaks. 2-3-aastaste sõidukite seas leiti vaid 2,5% autodest mingeid ebaolulisi vigu, ning puhta töö teeb see ka kõigis teistes vanusekategooriates.
Porsche 911 Type 911 osutus kõige vähem lagunevaks 2-3-aasta vanuste autode seas, Type 997 6-11-aasta vanuste autode seas.
Senine liider kolmas