Sajab, sajab, sajab. Aga kuidas vesiliuga autot teel hoida?
Kui rehv ei suuda liigset vett hajutada, kerkib auto teelt ja kaotab haarduvuse – nõnda võib kontroll auto üle täielikult kaduda. Vesiliuna tuntud olukorda põhjustavad kolm põhilist faktorit: rehvide seisund (s.h turvise sügavus ja rehvi rõhk), sõidukiirus ning sõidutee märgusaste. “Kui sõidutee on märg, peaks autojuht hoo maha võtma ja ettevaatlikumalt sõitma, eriti kurvides. Et libisemisest hoiduda, tuleb pidurdada ja rooli keerata üsna ettevaatlikult ja nii sujuvalt kui võimalik,” soovitavad Renault’ sõidukooli õpetajad.
“Kui märkate, et sõiduk hakkab veel liuglema, on peamine asi säilitada külm meel. Kindlasti ei tohiks järsult pidurdada või rooli keerata,” soovitavad Renault’ sõidukooli õpetajad. Aeglustamiseks tuleb võtta jalg gaasipedaalilt ning oodata kuni auto kiirus kahaneb. “Kui pidurdamine on vältimatu ja sõiduk ei ole varustatud ABS-iga, siis peab piduriga ettevaatlikult ja kergelt pumpama. Sedasi on võimalik ära hoida risk, et rattad lukustuksid,” lisavad instruktorid.