Spykeri põhiline omanik on Vene hoiukassade süsteemist võrsunud Convers Group, mida kontrollib omakorda Aleksander Antonov, kelle 34-aastane poeg Vladimir on ühtlasi ka Spykeri juhate. Aleksandrit tulistati 11. märtsil hämaratel asjaoludel seitse korda ja kuigi mees jäi ellu, kaotas ta sõrme, vahendab New York Times.

Rünnak olevat olnud seotud Antonovi tööga, vahendas toona Reuters. Tagatipuks seostati ebaõnnestunud atentaadikatse sooritanud vahi alla võetud mehi ka Tšetšeenia presidendi Ramzan Kadõrovi vaenlase, kohaliku militandi Ruslan Jamadajevi tapmisega.

Antonov on hetkel Venemaa ainus lootus maailma autotööstusesse sisenemisel, kui jätta kõrvale, et Renault omab neljandikku Avtovazist. Koos Kanada varuosatootjaga Magna Opeli ostuks valmistunud Vene riigiga seotud Sberbank jäi tehingust viimasel hetkel ilma, mil GM Opelit enam müüa ei soovinudki.

Olsaliselt põhjendati seda ka Venemaa pangaga äri tegemisest tuleneva kahtlase meediapildi vältimisega.

Ainuke Spykeri konkurent oli seni veel USA finantsist Ira L. Rennert. Viimaste teadete kohasel on ainus tõsiseltvõetav pakkuja nüüd veel vaid Spyker, ent tehinguni pole juba mõnda aega sellele vaatamata jõutud. Kas GM teeb Spykerile nö. Koenigseggi ehk venitab nii kaua, et isegi venelased pole enam asjast huvitatud? Opeli trikki paraku oodata pole, sest GMi juht Ed Whitacre on juba rääkinud ka Saabi manalateele minekust, kui selle aasta lõpuks sotid selgeks ei saa.

Saabi brändi õiguseid hiinlased ei soetanud. Uus ning äärmiselt kena ja korralik 9-5 on juba valmis ja ootab 3500 töötajaga Trollhättani tehases tootmisliinidele juurutamist, et aprillis müügisaalidesse jõuda. Sinnamaani peetakse vastu BAIC'ilt saadud miljonitega.

Spyker müüb aastas umbes 30-50 eritellimusel valmistatud luksuslikku superautot hinnaga umbes 250.000.- dollarit tükk, ent kasumit ei tooda ning suure Rootsi autotootja päästmiseks ilma metsiku lähiminevikuga Vene panga vahenditeta võimeline pole.