Kui toimuks võistlus, kes võidab igavikulise automargi staatuse, oleks Saab tõenäoliselt üks kõvemaid kandidaate võitja tiitlile: iga kord, kui on päris kindel, et nüüd on see märk lõplikult ajaloo prügikastis, on kuskil keegi, kes Saabi käppadele tõstab ja talle veel ühe elu kingib.

Allakäigutrepp avanes viis aastat tagasi, kui pankroti äärel kõlkunud General Motors otsustas loobuda osast automarkidest ning ukse pauguga Saabi nina ees kinni lõi. Pärast mitmekordset käest-kätte käimist maandus Saab koos oma päranditombuga hiinlaste omanduses oleva ettevõtte NEVS (National Electric Vehicle Sweden) omandusse.

Hiinastel olid suurejoonelised plaanid: alustada Saab 9-3 põhjal elektriautode tootmist. Tahtsid parimat, välja kukkus nagu alati: NEVS sattus ise pöörasesse seiklusse, mis muuhulgas sisaldas riiulifirma nutikat petuskeemi. Selle, et miljardilähedase tehingu taga pole muud, kui kuum õhk, uuris välja üks terane rootsi ajakirjanik.

Rahalistesse raskustesse sattunud NEVSi tulid hoogsalt ja kollektiivselt päästma Dongfeng, THT (Tijani Binhai kõrgtehnoloogilise tööstussektori arendusosakond) ja SRIT (Pekingi tehnoloogiauuringute keskus).

2016. aasta suve hakul kirjutati valmis järjekordne suurplaan, mille osaks oli teise tehase avamine Hiinas, Tijani rannikulinnas. Lisaks elektriautode tootmisele sooviti nüüdsest keskenduda ka uudsete IT-lahenduste väljatöötamisele. Pressiteatest võisime lugeda: “Esimene Tijani tehases toodetav auto põhineb NEVS elektriauto prototüübil, sellele järgneb täiesti uudel põhjal elektriauto.”
Loe edasi siit