Nõudmised operatiivsõidukitele on kõrgemad tavasõidukitele esitatavatest. Lisaks sellele käsitletakse Rootsis, erinevalt paljudest teistest riikidest, politseiautot töökohana. See tähendab, et iga sõiduk peab politseiautoks kvalifitseeruda soovides vastama väga rangetele nõuetele, mis puudutavad sõiduomadusi, mugavust, kvaliteeti ja ergonoomikat.

Rootsis potentsiaalsetele politseiautodele läbi viidav test keskendub viiele olulisele punktile: pidurdustest, taksitusrada, kõrvalepõikamistest pidurdamisega ja ilma ning suure kiirusega operatiivsõit.

Volvo V90 koondtulemus 10-palli skaalal oli 9.2 palli. See on kõrgeim hinne, mis selles rangete nõudmistega testis kunagi ühegi auto poolt saavutatud.

Testitulemuste lõpp-protokoll sedastab alljärgnevat: “Kokkuvõttes on raske V90 juures üldse mingeid puudusi leida. Sõiduki kere, juhtimine, vedrustus, haardumine ja ülekanne töötavad kõik esmaklassiliselt. Kiired rajavahetused suurtel kiirustel tunduvad peaaegu petlikult lihtsad, auto teeb, mida kästakse, vastuvaidlematult ja talle mõjuvatest jõududest välja tegemata”.

Rootsi politsei on esimene, mis hakkab mudelit V90 operatiivsõidukina kasutama, kuid Volvo Cars müüb politseiautosid ka teistesse riikidesse. Norra, Itaalia, Ühendkunigriigi ja Hollandi politseijõud on samuti viimastel aastatel Volvosid kasutanud. Ka V90 on tuleviku saadaval kõigile selle vastu huvi tundvatele politseijõududele kogu maailmas.

V90 politseiautoga viib Volvo auhinnavõitja V90 mudeli detailideni viimistletud sõidukogemuse järgmisele tasemele. Et muuta noobelklassi universaal sobivaks operatiivautoks, jätkab Volvo Car Special Products osakond auto edasiarendamist politseiautode spetsiifilistele nõuetele vastavaks.
Loe edasi siit