Robot asub aadressil www.hugo.legal/dieselgate ning sellega suhtlemine on rahvale täiesti tasuta. Käivitasid selle ettevõtted HUGO.legal ja Klauberg Baltics. Kui robot tuvastab nõude olemasolu, saab iga õigusroboti kasutaja ka esmase õigusnõu diisliskandaali õiguseksperdiga tasuta.

Hüvitist saab nõuda nii uuena kui kasutatuna soetatud sõidukite eest ning pettus puudutab lisaks Volkswagenile ka Škoda, Audi, Mercedes-Benz, BMW ning veel mitmeid teisigi automarke.

Õigusroboti kaudu on kasutajal võimalik teada saada, kas auto puhul on kasutatud petutarkvara ning kui suurt summat saab autotootjalt tagasi nõuda. Seejärel on võimalik advokaadibüroo abiga oma nõue reaalselt ka maksma panna.

Vestlus robotiga

USA-s on Volkswagen tasunud hüvitistena juba 15 miljardit ning Audi pea 6 miljardit dollarit. Saksamaal tehtud 231 000 tarbija massihagi Volkswageni vastu päädis 750 miljoni euro suuruse kokkuleppega.

Nõude suurus ise sõltub auto maksumusest ning läbitud kilometraažist.

Oletame, et isik ostis 2015. aastal Eestist uuena 75 000 eurot maksnud Audi Q7 ja tänaseks on sõiduk läbinud 75 000 km. Sisestades need andmeid HUGO.legal Dieselgate vestlusrobotisse, saame tulemuseks, et autoomanikul võib olla nõue autotootja vastu suurusjärgus 52 500 eurot.

Teise näitena võtame Eestis väga populaarse diiselmootoriga VW Passati, mille hinnaks arvestame 30 000 eurot ja läbisõiduks 60 000 km. HUGO vestlusrobot annab vastuseks, et autotootja vastu võib nõue olla suurusjärgus 22 800 eurot. Mõlema näite puhul ületab nõude suurus nimetatud autode keskmist järelturuväärtust, mis võib lähiajal saabuva Euroopa Kohtu lahendi tõttu veelgi langema hakata.