Uus Laguna kogus 36 punkti 37-st võimalikust: 16 punkti laupkokkupõrke testis, 15 punkti külgkokkupõrke testis, 3 lisapunkti turvavööde kinnitamise meeldetuletussüsteemi eest ning 2 punkti vastu posti paiskumise testis.

Uus Laguna sai neli tärni ka autos reisivate laste kaitsesüsteemide eest ning kaks tärni jalakäijate turvasüsteemide eest.

Renault Laguna II oli esimene sõiduk, mis sai Euro NCAP ohutuse hindamistestidel viis palli. Loomulikult pidi uus Laguna omakorda olema innovaatiline: seetõttu töötas Renault välja mitmeid uusi lahendusi, mis arvestavad süsteemsemalt ja tõhusamalt tegelikult toimunud õnnetuste ning tegelike liiklusolukordade uuringute tulemustega, et tagada kõikide reisijate ohutus.

Tagamaks suuremat ohutust, käivitub uuele Lagunale paigaldatud viimase põlvkonna ohutusvarustus veelgi kiiremini. Kõiki konfiguratsioone juhib nüüd kolmekordne algoritm, mis optimeerib reageerimist erinevates kokkupõrkesituatsioonides (komplekssituatsioonid laup- ja külg- ja tagantkokkupõrke korral). Tõhusale süsteemile lisandub kõiki reisijaid kaitsvad kuus või kaheksa turvapatja. Uus Laguna on varustatud kahe uue põlvkonna, vastavalt reisija kogukusele kohanduva, turvapadjaga ning juhiistme relsile paigaldatud sensoriga, mis tagavad tõhusa kaitses laupkokkupõrke korral.

Eesmistel turvavöödel on topelt eelpingutid nüüd mõlemas turvavöö otsas (sülerihma välimises otsas ja turvavöö rullikus). Sellele lahendusele lisandub istmesse ehitatud turvavöö alt väljalibisemisvastane süsteem, mis hoiab vaagnavöötme istmel ning tagab laupkokkupõrke korral ka parema rindkere kaitse. Turvavöö keskmist fikseeritud kinnitusklambrit on optimeeritud, et hõlbustada turvavöö kinnitamist. Tagumistel istmetel on mõlemal küljel eelpingutid, samuti on neil Isofix kinnitused ja muudetavad laste peatoed (lisavarustusena).

Külgkokkupõrked on peamisteks surmajuhtumite põhjustajateks (väga nõrgalt kaitstud tsoon), seetõttu on selles valdkonnas tehtud palju tööd ning tulemused on silmapaistvad. Selleks et kuni kaks korda vähendada kokkupõrke äratundmiseks ja sellele reageerimiseks kuluvat aega, on uuele Lagunale paigaldatud esiukses ja keskpiilaris asuv ja kahest sensorist koosnev süsteem.

Spetsiaalne algoritm kohandab süsteemi reaktsiooniaja vastavalt kokkupõrke tugevusele ning käivitab uue põlvkonna külgmise turvapadja, mis on kahekambriline ja kahekordse rõhuga. See kaitseb nii õrnemat rindkere kui ka tugevamat vaagnapiirkonda. Vastavalt seadusele peab kaitse toimima kuni 50 km tunnikiiruse puhul, kuid uus Laguna tagab tõhusa kaitse kuni 70 km tunnikiiruse juures.

Uus Laguna on nüüd varustatud kõigi viie turvavöö hoiatusmärgutuledega, mis annavad teada, kui mõni viiest turvavööst ei ole kinnitatud, ning helimärguandega esiturvavööde puhul. Istmete karkassid on uue konstruktsiooniga, mis parandab tõhusust ja mugavust.

Uue Laguna mudelite puhul on keskmine massi vähenemine 15 kg (kuni 65 kg Renault eco² 110 hj diiselversiooni puhul) ning tänu sellele märkimisväärsele saavutusele on see esimene Renault mudel, mis on kergem kui tema eelkäija. Kuid mudel on ka turvalisem tänu programmeeritud deformatsioonitsoonidele, mis neelavad kokkupõrke korral energiat.

Lisaks silmapaistvalt dünaamilisele šassiile on uuel Lagunal ka oma klassi parimate hulka kuuluv pidurdusvõime. Uude elektrohüdraulilisse juhtplokki on integreeritud piduriassistent, mis käivitub kiiremini ja täpsemalt, kuna see ei reageeri mehaanilistele muutustele. Auto standardvarustusse kuuluvad nii ABS kui ka ESP süsteemid, need on muudetud tõhusamateks ja reageerivad just õigel hetkel ning hoiavad ära kokkupõrked.

Salongi ergonoomika edasiarendamiseks tehtud töö võimaldab juhil kontsentreeruda auto juhtimisele. Juhile vajalik informatsioon kuvatakse selgemas graafilises vormis, armatuurlaua maatriksekraan on mitmevärviline ning selle konfiguratsioon sõltub kuvatava informatsiooni tüübist ja hulgast.

Renault lähtub oma arendustöös tegelikult toimunud õnnetuste ning reaalsete liiklusolukordade uuringutest, pakkumaks tooteid, mis sobivad tegelike tee- ja sõiduoludega. Seega on prioriteediks kõige tõhusamate tehnoloogiate kasutamine, mis aitavad vältida õnnetuseriski, korrigeerida sõidu ajal tekkinud ootamatuid probleeme ning kaitsta reisijaid õnnetuse toimumise korral. Renault, mis on pikka aega eelistanud süsteemset lähenemist, mis ei ole keskendunud ainul ühele seadmele või tehnoloogiale, on aastate jooksul arenenud autotootjaks, keda peetakse ohutuse valdkonnas eeskujuks.

EuroNCAP tulemused, Renault mudelivalik

Renault on ainus autotootja, kes on saanud üheksa maksimaalset hinnet.

Laguna II5 tärni (2001 ja 2003)
Vel Satis5 tärni (2002 ja 2005)
Mégane II5 tärni (2002)
Espace IV5 tärni (2003)
Scénic II5 tärni (2003)
Modus5 tärni (2004)
Mégane Coupé Cabriolet5 tärni (2004)
Clio III5 tärni (2005)
Uus Laguna5 tärni (2007)