Rehvivahetus päevakorral: viis asja, mida suverehve alla pannes meeles pidada

 (30)
Hommikune lumi Tartus ja Rehvivahetuses
RehvivahetusFoto: Hendrik Osula

1. aprillist lõppes kohustuslik talverehvide kasutamise aeg. Seadus ei sunni kedagi just sel päeval suverehve alla panema ent kui ilm soosib, võiks talverehvid puhkusele lasta. Aga on vähemalt viis asja, mida suverehve alla pannes meeles pidada.

Minimaalne lubatud mustrisügavus

Minimaalne mustri jääksügavus tohib suverehvil olla 1.6 millimeetrit mõõdetuna rehvi keskelt. See on ka absoluutne miinimum. Ehk on hea teada, et kuigi numbrite põhjal oleks kõik justkui korras, siis päriselu mõttes ei ole selline rehv enam üheski mõttes turvaline.

Suverehvidel on mustris tavaliselt rehvi pikisuunas jooksvad sügavamad veekanalid ning sinna on tootja tänapäeval istutanud rehvi kulumismärgise.

Kulumismärgis on pisike rehvi materjalist “klotsike”, mille ainus eesmärk on markeerida viimast hetke, mil rehv jäätmejaama tuleb viia – kui rehvi mustripind on kulunud klotsiga samale tasapinnale, neid rehve enam kasutada ei tohi. Samuti ei tohi autokumme kasutada, kui nende pinnas on nähtavad praod: selline rehv võib koormuse all ootamatult õhust tühjaks joosta.

Koonerdamine ei ole kokkuhoid

Sügisel kirjutasime, kuidas ära tunda normaalne rehvitöökoda. Põhimõtteliselt kehtib sama reegel igal hooajal – oskamatu rehvivahetaja võib rikkuda rehvi ja/või velje ning ebaõnnestunud tasakaalustamine tekitab lisaks ebamugavusele ka lisakulusid.

Seotud lood:

Eelista nimekaid ja suuremaid rehvitöökodasid, kus on õppinud mehed ja väärt riistad! Muuseas, mida madalam on rehviprofiil ja mida suurem velg, seda olulisem on asjatundjate abi kasutada – kehva kvaliteedi kibedus annab tunda veel kaua pärast seda, kui odava hinna joovastus on möödunud.

Kuna rehvid on ainus kokkupuude auto ja maapinna vahel, siis ei maksa ka rehvide kvaliteedilt kokku hoida. Nagu paljude asjadega liikluses – tavaolukorras tõesti vahet ei ole. Kuid suurtel kiirustel (üle 90 km/h), suurtel koormustel (kurvid, kõrge temperatuur, koormatus) ning piirsituatsioonides on kulunud ja uue, odava ja kalli rehvi erinevused mäekõrgused.

Kindlasti ei soovita kasutada üle viie aasta vanuseid rehve isegi kui neil on piisavalt mustrit. Aastatepikkune praktika näitab, et kulumispiiril rehv on ohtlik isegi normaalsete teeoludega. Hooliv autosõitja vahetab suverehvid uute vastu välja siis, kui need on sõitnud kaks-kolm hooaega ja mustri sügavus jääb alla 4 millimeetri.

Loe edasi Acceleristast!