Sestap pole tarvis imestada, miks puudub viienda Foresteri mootoriruumist diiselmootor ja miks tuuakse see müüki vaid nn pehme hübriidina, mille ajamil nimeks e-Boxer. Muudel turgudel saadab suurem menu bensiini põletavaid jõuallikaid, ent saastenormidesse mahtumiseks otsustati loobuda mootori üle laadimisest ja istutati variaatorkäigukasti otsa hoopis 12,3 kW/16,7 hj arendav elektrimootor, mis toetab soovi korral vabalthingavat jõuallikat madalatel pööretel.

Viimaseks on kaheliitrine boksermootor (B4), mis koosneb 80% ulatuses uutest „tükkidest“ ja mille maksimaalne võimsus on 110 kW/150 hj (194 Nm @ 4000 p/min). Subaru ei avalda, millised on süsteemi ülekandekaod, ent kaht mootorit koondav e-Boxer olevat võrreldava eelkäija mootorist 11% võimsam ja 30% suurema pöördemomendiga. Lisaks on uus ajam joomakommete osas 10% tagasihoidlikum, mis on hea tulemus arvestades teadmist, et e-Boxer lisab auto kaalule 110 kg. Sellise ajamiga varustatakse ka XV ja Impreza ning e-Boxeri juures õpitu leiab lisaks rakendust ühes Toyotaga arendatava elektrilise linnamaasturi juures, mida esitletakse eeloleval aastal.

Subaru Forester

Nagu Jaapani Volvo

Viies Forester on ruumikam ja paremini viimistletud kui ükski varasem väljaanne ja lisaks on see kõige turvalisem Subaru. Autode põhivarustusse kuulub kahel stereokaameral põhinev ohutuspakett EyeSight, mis sisaldab lisaks hästi töötavale automaatsele avariiennetusele veel kohanduvat kiirushoidikut, sõidurajalt kõrvalekaldumise hoiatust ja auto taga oleva sõiduki eest hoiatavat „abimeest“. Forestere pakutakse meil neljas varustuses (Base, Active, Ridge ja Summit) ning kolme kõrgema varustuse korral kuulub põhivarustusse veel automaatne tagurduspidur, mis rakendub juhul, kui pardaarvuti tuvastab tagurdamise ajal auto tagant läbi liikuja, kes juhil kahe silma vahele jäi.

Lisage eelnevale veel teadmine, et sõitjaid ümbritsev „turvapuur“ on endisest jäigem, lööki summutavad tsoonid varasemast 40% pehmemad ja et põhivarustusse kuuluvad ka külgmised turvakardinad – koos juhi põlvi kaitsva padjaga on baasvarustuses seitse turvapatja – ning korraga näib loomulik, et Jaapani ohutuskatsetes teenis uus Forester punktisummaks 96,5 „silma“, mis on sealmail kõigi aegade parim tulemus. Euroopa ohutuskatsetes pole uustulnuk jõudnud veel osaleda, ent nii viimane Impreza kui ka XV saavutasid Euro NCAP katsetes väga head tulemused ning Foresteri ohutusalane veimevakk põhineb sarnastel komponentidel, olles uuem ja rikkalikum.

Subaru Forester

Minge metsa!

Kõige paremini avaldub e-Boxeri lisaväärtus kõnnumaal, näiteks üle maha kukkunud puunoti ronides. e-Boxer annab juhi käsutusse kolm sõidurežiimi – ottomootor, elektriajami poolt toetatav ottomootor ja täiselektriline režiim – ja teises seades on rasketes oludes lihtsam hakkama saada, sest momenditulv on varasemast ühtlasem ja jõulisem. Vabalthingava jõuallika korral oleks jõudu kas liiga vähe või liialt palju, sest ottomootorite pöördemomendi hari on diiselmootorite omast tunduvalt kõrgemal. Kõik Foresterid on varustatud variaatortüüpi automaatkäigukastiga ja mehaanilise nelikveoga, mis saadab tavaoludes 60% veojõust auto esiratastele.

Subaru Forester

Pidamise kadudes annab veojõu jaotust pardaelektroonika kaasabil ümber jagada ja auto kliirensiks on 220 mm. Kõik see teeb Foresterist võimeka ronija ja maastikul nõuab täiendavat tähelepanu vaid pikk esiülend, mis tuleb sellest, et kõigi Subarute mootor „ripub“ eespool esitelge. Nelikveo režiimivalikus X-Mode on nüüd eraldi seaded pori ja sügava lume tarvis ning lähtuvalt nn vana-kooli nelikveo olemasolust võib sellise Foresteri rakendada 1870 kg kaaluva haagise ette, mis on tegus näitaja hübriidajamiga linnamaasturite seas. Vedrustus summutab lööke kõrvu kurnamata ja ehkki auto kaldub kurvides arvestatavalt, ei tähenda see pidamise ja juhitavuse kadumist.

Usaldusväärne ja praktiline

Meie saime uue Foresteriga tutvuda maastiku- ja ringrajal, sest esitluse ajal polnud neil veel Euroopa tüübikinnitust, mistõttu tavaliiklusesse meid ei lubatud. Seetõttu pole mul ette näidata reaalset keskmist kütusekulu ja tootjapoolsed andmed on alles kinnitamisel, ent sama võimsa ottomootoriga eelkäija korral oli keskmiseks kütusekuluks 8,8 l/100 km (WLTP) ja Subaru kinnitusel olevat uus mudel hoolimata kaalulisast sellest ökonoomsem. Viienda Foresteri kiirendusvõime on paremal juhul ehk mõõdukas, ent juhitavusega on kõik korras, sest kiirusega üle pingutades muutub auto alajuhitavaks, mis süveneb seda enam, mida suurem on kiirus.

Subaru Forester

Esitluse käigus sõitsime märjaks kastetud platsil üle plaadi, mis tagarataste all emmale-kummale poole nihkudes ülejuhitavuse esile manas, kuid Forester allus puiklemata vasturoolimisele ja võimaldas järgnevast takistusest muretult mööda loovida. Kui valite viienda Foresteri, siis saate endale alalhoidliku iseloomuga eelkäijatest ruumikama linnamaasturi, mille tagauksed avanevad pea täisnurga ulatuses, mis pakub konkurentidest enam pearuumi ja mille tagaistmele mahub lahedasti istuma ka keskmist kasvu keskealine. Foresteri pakiruumi ava on omas klassis kõige laiem, sellest mahub põigiti sisse golfikott ja lisaks puudub lävepakul ka segav künnis.