• Ruumikas ja üsna esinduslik auto kuni viiele inimesele
  • Pikk garantii ja TÜVA testide põhjal ka murevaba sõiduk
  • Hind kampaania ajal alates 18 990 €, tippmudel u' 30 000€
  • Laoautodele lühike tarneaeg, eritellimus paar kuud

2005 aastal, mil turule tuli teine põlvkond, kasutati küll jätkuvalt Hyundaiga sama MG platvormi ja jätkati mitme pseudonüümiga, aga elu tuli sellele neljaukselise keskklassi sedaanile päriselt sisse aastal 2008, mil New Yorgi autonäitusel esmakordselt esitleti Peter Schreyeri kujundatud facelift-mudelit. Sealt alates võime Optima kohta liialdamata öelda, et on üks silmale ilus vaadata sõiduk ju küll.

2010. aastal, mil jõudis kolmas põlvkond, läks tõsiseks rebimiseks kahe sõsara – meie mail Kia Optima ja Hyundai i40 vahel. Mingil kummalisel põhjusel said neist kahest teineteise kõige kõvemad konkurendid, mis õeluses “ühele ema, teisele tütar” üksteise turgu ära õgisid; ja teevad seda tänaseni. i40-le on seni andnud väikese eelistuse “farmari” ehk universaalkerega versiooni olemasolu, mida peast praktilised on saanud valida.

2015 esitles KIA Frankfurdis neljanda põlvkonna Optimat ning andis ühtlasi teada, et tulemas on ka universaalkerega versioon. Mõlemad mudelid näevad kadestamisväärselt kobedad välja, autoajakirjandus ristis Optima universaali kiiresti “kõige seksikamaks pereautoks, mida elades nähtud” ja teatas ühltasi, “unustage luksusbrändid, Optima universaal meeldib teile igal juhul rohkem.”