PROOVISÕIT: Uus Audi A4: praktilise meelega inimese A6?

 (22)
PROOVISÕIT: Uus Audi A4: praktilise meelega inimese A6?
whatcar.ee

A4 on Audi jaoks kahtlemata tähtsaim mudel. Kuigi Tallinna tänavapilti vaadates võiks kohati jääda mulje, et Q7-t saadab isegi suurem müügiedu, siis tegelikkuses arvud ei valeta – hoolimata eelmise põlvkonna A4 moraalsest vananemisest ja A6 ning Q5 üsnagi sarnastest tootmiskogustest, on endiselt siiski tegemist Audi müüduima mudeliga.

Pildigalerii WhatCar?-is

• Ruumikam salong, ohtralt juhiabisüsteeme
• What Car? aasta auto 2016 peavõitja
• Hind alates 31 600 eurot

Äsja jõudis müügile täiesti uus A4, mis kannab mudelitähist B9. Et seegi kord on tegemist igati õnnestunud autoga, tõestab hiljuti Londonis välja kuulutatud What Car? aasta auto 2016 auväärne tiitel.

Klassikaline disain

Mingit disainirevolutsiooni preemiumklassi uudistelt muidugi oodata pole. Nii ka A4 puhul, kus kõik kerejooned on allutatud margi kaasaegsele kujustuskeelele. Kandid on eelkäijast vähe teravamad, tuled nurgelisemad ja inseneride geniaalsusest kõneleb traditsioonilise kerekuju säilimisel ometi saavutatud suurepärane õhutakistustegur (0,23).

Ninaosa tähtsaim element on kindlasti margi uuest identiteedist lähtuv iluvõre, millesarnast oleme juba mitmel Audi uudisel kohanud – viimati näiteks Q7 puhul. Kokkuvõttes on tegemist üsna jõulise, samas väljapeetud kujustusega, millele sobiva suuruse ja disainiga velgede ning kasvõi värvitooni abil saab lisada sportlikkust või siis hoopis elegantsi.

Seotud lood:

Tagapingil rohkem jalaruumi

Kuigi enamjaolt on tegemist eelkäijaga võrreldes sama suure autoga, siis salongi õnnestus Audil siiski ruumi lisada. Nii ei saa enam tagapingil jalaruumi üle kurta ja kuigi kolmekesi istudes on seal endiselt kitsavõitu, siis põhilistele konkurentidele uus A4 selles vallas alla ei jää.

Istmed on mugavad ja saksa autodele omaselt korralikku külgtuge pakkuvad. Mulle endale meeldib veel tõsiasi, et juhiistme kõrgust vähendades saab istmiku küllalt autopõhja ligi toetada, mis kahtlemata tuleb kasuks masinalt lähtuva tagasiside õigeteks sõiduvõteteks konverteerimisel. Tõsi, selleks et antud positsioonis juhi nina üle rooliratta ulataks, peab tegemist olema keskmisest pisut pikemat kasvu piloodiga.
Loe edasi WhatCar?-ist