2011. aastal kolmeukselisena ja aasta hiljem viieukselises versioonis müügiedu nautinud Peugeot 208 vajas väikest värskendust, et konkurentidega sammu pidada. Olulisemad kui väline mudimine on uudsed aktiivturvalisuse lahendused ja juhtimismugavuse lisandumine, kirjutab WHATCAR?

Et Eesti esinduse jaoks hinnad viibisid - tootja jaoks oleme me üks paljudest pisiturgudest - siis ei kiirustanud me ka saadud kogemusi tühja jagama.

Nüüd, kus hinnad on teada - ning need on päris magusad - teeme kevadisest proovisõidust ja mudeliuuendustest põhjalikuma ülevaate.

See ülevaade kinnitab, et Ford Fiesta ja Opel Corsa on saanud uuenenud 208 näol väärika konkurendi.

Suuremad uudised tulevad kokpitist

“Kas see on Peugeot?” hüüatab tuttav tunnustavalt, tänavapildis uuenenud 208-t märgates.

Tõepoolest, 208 - eriti selle kolmeukseline versioon - jääb silma - võrreldes vanema mudeliga, on ilulõikuse läbinud autoke kaugelt äratuntav.

Eelkäijast on 208 esiots veidi teravam ja madalam, visuaalselt rõhutab seda laiem esivõre ja esiletoodud udutuled.

Tagatulede leedid moodustavad Peugeot'le tüüpilise “lõvi küünejälje”. Kolmeukselise versiooni puhul tõusevad esile teravad küljejooned, mis on saanud inspiratsiooni ideeautolt SR1.

Viieukselise puhul tuleb disaineritele au anda, et nad on suutnud välja mõelda kompaktse, samas praktilise lahenduse. Auto näeb väljast välja väiksem kui seest on ja see mõjub visuaalselt hästi.

Suuremad uudised ootavadki juhti ja sõitjaid salongis. i-Cockpit ehk 7-tollisest puutekraanist, väikesest sportlikust roolist ja juhi silmade kõrgusele armatuurile tõstetud näidikuteplokist koosnev infoväli mõjub moodsana ja on ehtpeugeot'lik.

Väike rool lihtsustab juhi elu oluliselt ning tähtsam info on tõepoolest ühe pilguheidu... kõrgusel.

Peugeot on uuenenud 208-le lisanud rohkelt aktiivturvalisuslahendusi: selge pildi ja kiire reageerimisega tahavaatekaamera, parkimisabisüsteem, kokkupõrkeennetus linnakiirustel (active city break) ning start-stop süsteem. Enamus neist uuendustest tuleb kaasa Active Plusi varustustasemega.

Nutisõltlastel on võimalik kasutada Mirror Screeni funktsioone ning paaritada puuteekraanile Mirrorlinki või CarPlay ühilduvad rakendused. Kui 208 helipilti pisut tuunida, võib ju isikliku nutiseadme muusikamenüüd tõepoolest sõidu ajal kuulata.

Kõik see muu rakenduste virrvarr ning nende kasutamine autos on minu jaoks siiski ülepingutatud püüdlus sea selga sadulat panna - sõidu ajal ei tahaks kõrvaliste asjadega tegeleda ning seistes saab kasutada ju olemasolevat nutividinat.
Foto: whatcar.ee

Kolm(+) varustustaset ja uuenenud jõuallikad

Eestis jõuab uuenenud Peugeot 208 müügile kolmes varustustasemes. Kõige madalam, Access, on kompromiss madala hinna ja hädavajaliku standardvarustuse vahel.

Tõsi, ka madalamas varustusastmes tulevad kaasa korralik koostekvaliteet, ergonoomilise disainiga sõitjateruum, 16-tollised veljed, kiirustundlik rool, püsikiiruse hoidja jm.

Eesti autoostjate seas kujuneb ilmselt populaarseimaks varustustasemeks Active (Plus). Lisaks eelmainitud varustusele lisanduvad selles muuhulgas ühetsooniline kliimaseade, Plus omakorda annab juurde leed-päevasõidutuled, 7-tollise puutekraaniga infolustikeskuse ning korraliku, roolilt juhitava helisüsteemi.

Kõige kõrgemas, Allure-varustuses autol on ridamisi kellasid ja vilesid, mis rõhutavad sõiduki sportlikku elegantsi, sh pakutakse 16-tolliseid edevaid kergvelgi, toonitud aknaid, aga näiteks ka isetumenevat tahavaatepeeglit.