PROOVISÕIT | Uuendatud Renault Kadjar

 (2)
PROOVISÕIT | Uuendatud Renault Kadjar
Uus Renault KadjarFoto: Whatcar.ee

Autotootjate koostöö viib vahel ootamatute tulemusteni, nagu näiteks nelja aasta eest esitletud Renault Kadjar, mille näol on tegu väiksema keskklassi linnamaasturid popiks muutnud Nissan Qashqaiga.

Teisele põlvkonnale on Renault’ kunstnikud joonistanud ette väiksema Capturiga sarnaneva silmnäo ja varustanud auto interjööriga, millel eeskujust maitsekam ilme. Mulluse kerge uuenduskuuriga kaasnenud väliseid erinevusi märkab ainult väljaõppinud Kadjari-spetsialist, ent suurima üllatuse leiate „näotõste“ läbinud auto mootoriruumist – seal töötab Mercedes-Benzi A-klassilt tuttav 1,3-liitrine ottomootor.

Kadjarile pakutakse seda kahes võimsuses. Mudelis 1,3 TCe 140 GPF arendab see 103 kW/140 hj ja võimsamas seades 117 kW/159 hj (1,3 TCe 160 GPF). Pöördemomenti saame vastavalt 240 Nm @ 1600 p/min ja 260 Nm @ 1750 p/min. Esiveo ja kuuekäigulise käsikäigukastiga baasversioon saavutab kiiruse 100 km/h 10,4 sekundiga, kulutades 100 km läbimiseks 6,4-6,6 liitrit kütust.

Uus Renault Kadjar Foto: Whatcar.ee
Seotud lood:

Võimsam jõuallikas on sarnases autos pool sekundit nobedam, ent kütusekulu on sama. Mõlemat versiooni pakutakse ka seitsmekäigulise „automaadiga“, Renault’ kõnepruugis tähistab see hüdrauliliselt juhitavat kahe siduriga käigukasti, mis töötab automaatlülituse režiimis kui klassikaline automaatkäigukast.

Mõistlike joomakommetega

Prooviautoga – 103 kW/140 hj arendava, esiveolise ja „automaadiga“ Kadjariga – jäi maanteel kütusekulu vahemikku 5,9-6,2 l/100 km, asulas aga 6,7-8,4 l/100 km, kusjuures tühjas linnas on saavutatav ka alla kuue liitri jääv kulunäit. Lisaks nimetatud mootoritele pakutakse Kadjarile veel 1,5-liitrist „õlipõletajat“, mille esimene võimsusaste on esiveoliste tarvis. Selline mootor arendab 85 kW/115 hj, lubab saavutada 100 km/h 11,7 sekundiga ja kulutab 100 km läbimiseks 4,7-5,0 liitrit kütust. Sellist autot pakutakse koos mõlema käigukastiga, võimsam seade (110 kW/149 hj) on aga nelikveoliste jaoks, mis saadaval kuuekäigulise „manuaaliga“.

Uus Renault Kadjar Foto: Whatcar.ee

Võimsama diisli kohta käivaid näitajaid hoiab Renault siiani enda teada, seepärast olgu enne prooviauto manu tagasi pöördumist mainitud, et nelikveoline Kadjar on haagiste vedamise osas teistest võimekam. Nelikveoline võib tirida kuni 1800 kg kaaluvat piduritega haagist, esiveoliste ottomootoriga autode korral on lubatud kaaluks 1500 kg ja nõrgemal „õlipõletajal“ 1350 kg. Kadjari kliirens on 200 mm, pakiruum mahutab 472 liitrit ja tagaistme kaheosalist seljatuge maha pöörates saate astmeta põranda ning 1478 liitrit mahutava „hoidla“. Kui puudub varuratas, suurendab põranda alla tekkinud panipaik pakiruumi mahu tavaseades 527 liitrini.

Loe edasi Whatcar lehelt!