Toyota Camry

Siin eelistab sarnane ostja sama (või enama) raha eest kompaktsemat luukpära, olles nii detailide kui ka viimistluskvaliteedi osas märksa nõudlikum. Takkapihta kippusid eurooplased kuni viimase ajani eelistama ka väiksema töömahuga diiselmootoreid, sest viimaste ökonoomsus oli justkui omalaadne indulgents kalli kaubamärgi soetamise väljavabandamiseks.

Seepärast lõpetati 15 aasta eest siinkandis ka Camryde müük, sest ainult Euroopa ostjatele suunatud mootorite loomine poleks olnud eeldatava müügimahu ja linnamaasturite pealetungi tõttu otstarbekas. Ent nüüd, kui "õlipõletajad" on Euroopas ketseriteks kuulutatud, on Camry sipsti mudelivalikus tagasi ja seda kahel põhjusel.

Esiteks seepärast, et kaheksanda põlvkonna esindajal on teisel pool Suurt Lompi kasutusel „iselaadiv“ hübriidajam, mille joomakombed on tootja kinnitusel võrreldavad sama suurt-rasket sedaani jõustava diiselmootoriga ja mille kohandamine Euroopa nõuetele vastavaks pole nii kulukas kui eraldi mootorite arendus. Teiseks on Toyotal vaja midagi pakkuda kliendile, kes vajab Corollast ruumikamat autot, kuid ei soovi maasturisse kolida.

Toyota Camry

Lihtne mootorivalik

Lähtuvalt eelnevast pakutakse Camryt meil ainult ühe jõuallikaga. Tegu on 2,5-liitrise Atkinsoni tsüklis töötava bensiinimootoriga (R4, 131 kW/177 hj @ 5700 p/min), mis on „paaritatud“ 88 kW arendava mootorgeneraatoriga, mida varustab energiaga 6,5 Ah mahutav akuplokk.

Ülekandekadusid maha arvates on süsteemi koguvõimsus 160 kW/218 hj ja pöördemoment 202 Nm, millest piisab, et üle pooleteise tonni kaaluv sedaan saavutaks kiiruse 100 km/h 8,3 sekundiga. Keskmiseks kütusekuluks lubab tootja 18-tolliste rehvide korral 5,5 l/100 km (WLTP) ja ehkki hübriidajami akuplokk pole suur, laetakse seda kõigi aeglustamiste ja pidurdamiste korral, mistõttu veerevat säärase ajamiga varustatud autod asulasisestel sõitudel ligi poole ajast ainult elektri jõul.

Toyota Camry

Kõik Camryd on esiveolised ja varustatud astmevaba käigukastiga (e-CVT), mis on seadistatud nii, et auto kasutajal jääks mulje justkui kuuekäigulisest automaatkäigukastist. Sõidumulje osas on tegemist nn dirigendi autoga – huvitav, miks peavad just need leheneegrite meelest üles noppima nood autod, mis entusiasti ei kõneta? –, mis tuleb toime nii astmevaba kulgemise kui mõistlike möödasõitudega ning jätab elus pisut rahulikuma mulje kui ta stopperi vastu tegelikult on.

Ajami jõud saab ümber 5700 p/min juures ja kiirendamisel oleks mõttekas sealkandis gaasi hetkeks järele anda, et käigukasti juhtprogramm järgmise „käiguvahetusega“ maha saaks. Vastasel korral tegelete vaid oma kõrvade kurnamisega, ilma et see dünaamikas hoomatavat efekti omaks.

Nimeka sugulase sarnane

Kaheksas Camry valmib Toyota platvormil GA-K, millele on ehitatud ka Camryst varem Eestisse jõudnud Lexus ES. Ja ehkki need autod on kujundust kõrvale jättes väga sarnased, pole tegu ühemunakaksikutega. Erinevused tulevad esile autode tagaosa juures. Ehkki Camry jääb Lexusele alla nii pikkuses kui ka telgede vahes – vastavalt 90 ja 45 mm –, on see siiski praktilisem valik.

Toyota Camry

Toyota katusejoon pole C-piilari kohal nii längus kui Lexusel, mistõttu on selle tagaistmel ehk enamgi pearuumi kui kallimas sugulases. Suurem on ka pakiruum (524 vs 454 liitrit) ja kuna Camry tagumised amortisaatorikannud pole omavahel kokku ehitatud, saab selle pakiruumi laiendada kaheosalist (60/40) tagaistme seljatuge maha käänates.