Ükski mõistuspärases hinnaklassis pakutav auto pole seest ja väljast sedavõrd lihvitud, kuid säärane pingutus ei pruugi tähendada automaatset edu, sest Audi on ka üks neist autotootjatest, keda süüdistatakse järjepanu julguse puudumises ning eelkäijatele liialt sarnaste (loe: igavate) autode valmistamises. Õnneks on selles vallas ka erandeid, nagu näiteks hiljuti meieni jõudnud teise põlvkonna Q3.

Ühtpidi on tegu VW Tiguani kaksikvennaga, mis jääb telgede vahe osas viimasele alla vaid ühe millimeetriga, kuid teisalt on kauneid kunste õppinud habemikel õnnestunud anda autole hoopis sportlikum ilme, mistõttu erineb see mitte ainult Tiguanist, vaid ka enese liialt klanitud välimusega eelkäijast. Macholikku muljet võimendavad Q8 vaimus radiaatorivõre, kaitseraua nurkades asuvad „õhuvõtuavad“ ning rõhutatud vööliin koos jõuliste tiivakaartega, mis on inspireeritud ilmselt Ur-Quattrost ning annavad autole õnnestunud värvi- ja veljevaliku korral päris jõulise ilme. Olgu siin näiteks hele värv ja kaks madalamat varustustaset (Q3 ja Q3 advanced), mil auto kere jätab tänu kontrasttoonis rattakoopa- ja karbilaienditele hoopis sihvakama ja dünaamilisema mulje kui selle ühevärviline analoog (S-line).

Audi Q3

Seest veel nägusam kui väljast

Silma rõõmustava interjööri kokkupanek on Audi jaoks jätkuvasti kukepea ja Q3 ei valmista selleski pettumust. Tavapäraste näidikute asemel on juhi ees 10,25-tollise diagonaaliga värviekraan, lisaks millele on saadaval veel kaks „televiisorit“. 210 euro eest pakutakse laiemaid seadistusvõimalusi ja 485 lisaeuroga on teie päralt juba 12,3-tollise diagonaaliga monitor, mille kujundus on muudetav (teemadeks classic,dynamic ja sport). Eriti värviküllaseks muutub aga armatuurlaud siis, kui juhi poole pööratud keskkonsoolis on baasvarustuse ekraanita raadio asemel kas 8,8- või 10,1-tollise diagonaaliga puutetundlik ekraan. Siis jäävad armatuurlauale alles sisuliselt ainult kliimaseadme nupud, sest peaaegu kõigi funktsioonide juhtimine käib ekraani vahendusel.

Lisaks nägusale kujundusele toetab meeldivat muljet ka teatav hubasus, sest kuigi juhikoht on kõrgemal kui sõiduautos, võimendavad madalad aknad ja moodsate aegade kohta õhukesed A-piilarid pigem sõiduautolikku üldmuljet, hoolitsedes samal ajal ette ja külgedele avaneva hea vaate eest. Viimase üle ei saa nuriseda ka tahapoole kiigates ja auto gabariidid on manööverdades kergelt hoomatavad. Kuid keskkonsoolis olev puuteekraan ei taha tunnistada kindas käega antud käsklusi ja sõidu ajal on väiksemaid ikoone päris keeruline tabada – mitte ei saa aru, miks oli vaja esiistmete vahelisel konsoolil olnud pöörd/surunupust loobuda. Muus osas on aga sõitjate ruum esireas mugav ja ergonoomiline. Uksed katavad ka lävepakud, võimaldades porisel ajal puhta mantlisabaga autosse istuda.

Audi Q3

Enam võidavad tagaistujad

4484 mm pikka uustulnukat on välja venitatud kõigis suundades; telgede vahele lisandus 77 mm, mis tähendab avaramaid olusid taga istujate jaoks. Minul jäi enda keskmise kasvu järgi seadistatud esiistme taha maandudes põlvede ette tervelt rusikajagu vaba ruumi ja pea kohale praktiliselt teist sama palju. Tagaistet saab edasi-tagasi nihutada 150 mm ulatuses ja selle kolmeosalise seljatoe (suhtes 40:20:40) kaldenurk on fikseeritav seitsmes asendis. Tagaistme seljatuge maha käänates tekib autosse aga pakiruum, mille maht jääb olenevalt tagaistme ja pakiruumi põhja asendist vahemikku 530-1525 liitrit. Pakiruumi põhja kõrguse tarvis on kolm asendit ja selle all olevasse panipaika annab silma alt ära panna ka pakiruumi katte.

Selliseid autosid EI osteta lähtudes panipaikade arvukusest, aga kui jutt nende peale läks, siis pole mudelil Q3 millegi üle häbeneda ning see kordab teistes Audi ja VW suurtes maasturites nähtud loogikat. Roolist vasakul on armatuurlaua alumisel poolel väike mündisahtel, mida täiendavad väiksemapoolne kindalaegas, kaks topsihoidjat esiistmete vahel, käigukangi ees olev lahtine panipaik ja edasi-tagasi nihutatava käetoe all olev „laoruum“. Esi- ja tagaustel on taskud, ms näivad vähemasti eespool mahutavat ka liitrise joogipudeli ning teises reas on reisijate päralt lisaks neile ja esiistmete tagakülgedel olevatele võrkudele veel käetoe sees kaks topsihoidjat ning väikesed lahtised panipaigad tagaistme külgedel.

Audi Q3

Nelja silindriga jõuallikad

Tänases mootorivalikus on ainult turbokompressoriga neljasilindrilised. Esiveolist baasmudelit Q3 35 TFSI pakutakse koos 1,5-liitrise ottomootoriga, mis arendab 110 kW/150 hj. Kuuekäigulise käsikäigukastiga saavutab see paigalt kiiruse 100 km/h 9,6 sekundiga ja kulutab kütust Audi sõnul keskmiselt 6,0-6,3 l/100 km. Seda mootorit pakutakse ka koos seitsmekäigulise automaatkäigukastiga (S-tronic), mis lisab hinnale 2000 eurot, teeb auto kiirenduses 0,4 sekundi jagu nobedamaks ning veidi ökonoomsemaks (5-7-5,9 l/100 km). Selliste mootoritega autod passivad linnaoludesse, ent kui sõidate palju ka maanteel, siis näikse olevat alumine piir kaheliitrine ottomootor, sest Q3 pole just ülearu kerge linnamaastur.

Sellist mootorit pakutakse kahes seades: 40 TFSI arendab 140 kW/190 hj ja 45 TFSI 169 kW/230 hj. Mõlemaid varustatakse nelikveo ja S-tronic-käigukastiga. Kui 40 TFSI saavutab kiiruse 100 km/h 7,4 sekundiga, siis võimsamal kulub selleks 6,3 s. Keskmine kütusekulu on neil 7,2-7,5 ja 7,3-7,6 l/100 km. Kui need näitajad on liiast, siis tuleb vaadata kaheliitriste turbodiislite suunas. 35 TDI arendab 110 kW/150 hj ja seda saab nii esiveolises kui nelikveolises teostuses. Esimesel juhul on kasutusel automaatkäigukast S-tronic (9,2 s, 4,7-4,9 l/100 km), teisel juhul aga kuuekäiguline käsikast (9,3 s, 5,5-5,7 l/100 km). Turbodiisel, nelikvedu ja „automaat“ kohtuvad kolmekesi alles võimsamas versioonis (40 TDI), mis saavutab 100 km/h 8,0 sekundiga ja kulutab 100 km läbimiseks 5,5-5,7 liitrit kütust.