Kuna tava-Fluence’iga oleme pikema sõiduproovi juba teinud (lugeda saate sellest siit), siis edaspidi peatume vaid elektri-Renault’ iseärasustel.

Pikem ja raskem

Väljastpoolt torkavad Z.E. puhul kõigepealt silma pikk tagakapott ning muudetud tuled. Istmete ja pagasiruumi vahel paikneva akupaketi mahutamiseks pikendati C-piilarist tahapoole jäävat osa tervelt 13 cm võrra, jättes teljevahe sealjuures samaks. Tulemuseks külgvaates ebaloomulikult pika tagaülendiga sõiduk. Kogupikkuseks annab see elektriauto puhul tervelt 4748 mm, mis teeb tuule alla isegi klassi võrra suuremale kontsernikaaslasele Lagunale.

Renault Fluence Z-E-Võiks arvata, et tänu lisandunud pikkusele õnnestus pagasiruumi mahtu suuremalt jaolt säilitada? Paraku see nii siiski pole. Tavamudeli 530 l asemel peab Z.E. ostja läbi ajama vaid 317 liitriga. Renault 22-kWh liitiumaku kaalub tervelt 250 kg ja võtab sellele vastavalt ka ruumi. Ühtlasi tähendab see võrreldes tavamudeliga masina kogumassi suurenemist 250-300 kg võrra.

Kiirendab mõnusalt

Rooli taga lisandunud raskust siiski eriti tunda pole. 70 kW arendav elektrimootor jätab jõulise mulje ja elektrisõidukile tüüpiliselt on kiirendusel kogu jõuallika ramm gaasi vajutamise hetkest alates ilma viivituseta saadaval. Tootja sõnul saavutatakse tippkiirus 135 km/h juures ning sõiduraadiuseks kujuneb kontrolltsükli andmetel kuni 185 km.

Testiauto kompuuter pakkus mulle täislaetud akuga alustuseks vaid 101 km sõiduulatust, mis pani pehmelt öeldes kulme kergitama. Päeva lõpuks peab siiski nentima, et ilmselt prognoosis Fluence tänu eelnevale sõidurežiimile oma tegevusraadiust eriti pessimistlikult, sest kilomeetrid veeresid rataste all näidikust palju kiiremini.

Renault Fluence Z.E.Peale 40 km läbimist väitis kompuuter, et energiat jaguks veel 75 jaoks. Eeldusel, et näidik ei valeta, saab lihtsa matemaatikatehte abil tegelikuks limiidiks täis akude puhul ca 155 km. Suvistes tingimustes ja linnasõidul kõlab säärane number päris usutavalt, kas pole?

Ühtlasi “tekitab” Z.E. lubatud kilomeetreid sõidu ajal juurde. Iga kord gaasipedaali vabastades laetakse akusid, mis ühtlasi kajastub ka vabakäigu puudumises. Seepärast süttivad elektri-Renault pidurituled tagant otsasõidu vältimiseks kohe peale jala pedaalilt eemaldamist. Eks see vist Fluence taga sõites vähe naljakas võib tunduda, aga ütleb ju ka vanasõna, et “parem karta, kui kahetseda”.

Süüde ja starter

Kui välimuses võib peale lisandunud pikkuse ära mainida veel laadimispistikuid mõlemal esitiival ning pisut muudetud iluvõre kujundust, siis sõitjateruumis on muudatused võrreldes tavamudeliga minu arust veelgi pisemad.

Kelladeplokk sai veidi teise ilme (ja minu arust palju kenama), sisaldades nüüd infot muuhulgas aku laetuse, energiakulu, sõiduulatuse jm. kohta. Lisaks paistavad kaassõitja ees armatuurlaual tähed Z.E., kuid see on ka praktiliselt kõik. Kliimaseade, raadio, rool ja käigukang pärinevad tava-autolt.

Renault on läinud oma lähenemises isegi nii kaugele, et elektrisõiduki käivitamiseks tuleb täiesti tavaline süütevõti lukuauku torgata, keerata kõigepealt sisse süüde ning siis veel ka starterit anda! Loomulikult kostub päris-starteri tiirlemise asemel vaid paar tilinat ning armatuuris süttib roheline kiri “GO”.

Renault FLuence Z.E.Tegelikult tundus see kogemus alul päris sürreaalne. Kuidagi ei ootaks ühelt tulevikusõidukilt (mida ju elektriauto väidetavalt on) nii arhailist lähenemist. Päris uue mudelina Renault elektrisõidukite ritta lisanduva Zoe puhul saab see protseduur tõenäoliselt siiski veidi nägusama lahenduse.

Kiire akuvahetus

Iseenesest töötati spetsiaalselt Z.E. mudelite tarvis välja ka uuelaadne naviseade, mis näitab laadimispunkte, võimaldab SIM-kaardi abil autoga suhelda ning tulevikus ehk ka akuvahetusaega broneerida.

Nimelt on Renault akupakett võimalik vähem kui 5 minutiga tervenisti välja vahetada, mistõttu saab tootja vajaliku taristu väljaarendamisel pakkuda aeganõudva laadimisprotsessi asemel võimalust sõitu palju nobedamalt jätkata. Kas see meil kunagi ka tegelikkuseks saab, näitab vaid aeg.

Renault Fluence Z.E.Tavaolukorras ööseks pistiku juurde jäetud sõiduki juurest laadimiskaabli varguseohu on aga Renault lahendanud lihtsalt ning elegantselt – juhet saab eemaldada vaid mittelukustatud uste korral.

Hinda veel pole

Eestis müüki jõudmise tähtaja osas puudub hetkel veel selgus. Parim, mida välja juletakse öelda, on “2013.a. jooksul”. Samuti pole hinnakirja, kuid seda lubatakse juba käesoleva aasta lõpuks. Kuna Renault kavatseb, erinevalt teistest tootjatest, hakata akusid ostjatele mitte müüma vaid rentima, siis põhiline viivitus hindade osas tulenebki partneri otsingutest finantseerimise vallas.

Iseenesest kvalifitseerub Fluence kui täiselektriline auto ELMO programmis soodustust saavate masinate alla kenasti – tänu aku võimsusele võib maksimaalne hüvitis ulatuda 50 % (või kuni 18 000 euroni), kuid akud selle diili alla Renault puhul ei kuulu. Nende igakuise rendimakse peab ostja ise välja käima.

Kokkuvõtteks

Fluence Z.E. suurim trump on selle sarnasus tavamudelile. Tegemist on endiselt suure ja mugava pereautoga, mis kõige kodusemalt tunneb ennast linnaliikluses. Vaid süütevõtme kasutamisele oleks oodanud pisut elegantsemat lahendust.

Maksumust teadmata ei suuda ilmselt keegi ennustada, kuivõrd populaarseks elektri-Renault muutub, kuid tootja plaanide suurusest räägib kasvõi Z.E. tähisega turuletoodavate mudelite hulk – Fluence’le lisanduvad ka Kangoo, Zoe ning Twizy. Jääme aga ootama!

Meeldib: Kabiini ruumikus, mootori jõulisus.

Ei meeldi: Pakiruumi suurus, arhailine “käivitus-meetod".