Tegu on ausa tööriistaga ja ebameeldiva isendi otsa sattudes on selles süüdi kas õbluke tengelpung või tegemata kodutöö, sest meelepärase töölooma kokkupanekuks on palju võimalusi, kirjutab WhatCar?

Mudeli baashind on Eestis 20 600 eurot (BlueHDi 120, L1/H1, mais 2020).

Neljanda põlvkonna Peugeot Boxer toodi turule 2014. aastal ja koostatakse platvormi X290 najal, millel põhinevad ka tema kaksikvend Citroën Jumper ning lähisugulasest Fiat Ducato.

Ent ainult esimesed kaks on saadaval 2,2-liitriste turbodiislitega, mis arendavad 120, 140 ja 165 hj, mida täiendab väga hea hinna / omaduste suhe ning meeletu versioonide hulk.

See teeb neist meie kaubikute turu ainuvalitsejad, mille skalpe ihkavad koorida nii Ford Transit kui ka Renault Master ning kallimad Mercedes-Benz Sprinter ja Volkswagen Crafter. Kõik Boxerid on varustatud kuuekäiguliste manuaalkäigukastidega ja lõviosa neist on „ninavedused“ autod.

Lisavarustusena pakutakse loo peategelasele veel Dangeli nelikvedu, ent seda ei saa nõrgima mootori või suurima täismassiga (4000 kg) masina korral.

Kaubikuid on neljas pikkuses – L1 (4963 mm), L2 (5413 mm), L3 (5998 mm) ja L4 (6363 mm) – ning kolmes kõrguses, ehk H1 (2254 mm), H2 (2522 mm) ja H3 (2760 mm).

Ent lisaks neile on valikus veel reisijateveoks passivad erimid ja Boxer Team nimelised autod, millel on kaubaruumi ees täiendav istmerida, ehk selline sõiduk on saadaval kuue- või seitsmekohalisena. Ja peale neid tulevad veel lühikese või pika kabiiniga šassiid, mis paslikud kallutava kasti või miski muu erilahenduse kandmiseks.

Keskele vaat

Kaubikute manu tagasi pöördudes pakutakse neid kolme telgede vahega – 3000, 3450 või 4035 mm – millest esimene ja teine on kasutusel vastavalt L1- või L2-pikkuses kerede jaoks. Pikim on mõeldud pikkustele L3 ja L4. Boxerite kaubaruumide maht jääb vahemikku 8-17 m3.

Põranda laius on 1870 mm, rattakoobaste vahel aga 1422 mm. Tagumised uksed avanevad 96-180° ulatuses (lisavarustusena kuni 270°) ja laadimiskünnise kõrgus jääb sõltuvalt versioonist vahemikku 493-602 mm.

Tagumisele teljele annab osta lisaks tugevamale vedrustusele (160 €) ka reguleeritava õhkvedrustuse (1500 €), mis võimaldab muuta laadimiskünnist 140 mm ulatuses.

Meie proovisõiduk pärines ülekasvanud keskmike hulgast, ehk tegu oli L3-pikkuses ja H2-kõrguses kaubikuga, millel mootoriks 103 kW/140 hj arendav „pada.“

Sellise Boxeri kaubaruum mahutab on 13 „kuupi“ ja kandevõime 1525 kg. Sõita on säärase pakikandjaga lihtne ja mugav, muudetava kõrguse ning nimmetoega juhiiste on põhivarustuses ja lisavarustuse hulgast leiate ka vedrustusega juhiistme (390 €).

Mugava sõiduasendi leiab kiirelt, aga pikakasvuliste huvides võiks saada rooli enam enda poole välja tõmmata ning istet tahapoole lükata, sest isegi keskmise kasvu korral (183 cm) kipuvad sohvri jalad kergelt konksu jääma.

Kuidas ta sõidab?

Esimene käik on väga lühike ja koormamata autoga passib paigaltvõtmiseks pigem teine, aga seda kasutades on kerge sidurile liiga teha, sest viimase haakimispunkti on pea võimatu aduda.

Mootor hakkab vedama 1200 p/min juurest ja kõige magusam ala on 2000 p/min lähistel, ent joomakommete talitsemiseks ei tohiks 1500 p/min juurest ülespoole tuisata.

Linnas kujunes tühja „bussiga“ keskmiseks kütusekuluks 6,2-6,4 ja maanteel 6,9-7,3 l/100 km ning kiirusel 90 km/h olid pöörded kuuenda käiguga õige pisut üle 2000 p/min.

Kiirteel 110 km/h sõites hüppavad need aga 2500 p/min manu ja keskmisele kütusekulule võib siis rahumeeli kolm liitrit juurde liita.