PROOVISÕIT: Peugeot 308 - hurmur Prantsusmaalt

 (4)
PROOVISÕIT: Peugeot 308 - hurmur Prantsusmaalt
whatcar.ee

Eelmise põlvkonna Peugeot 308 oli oma olemuselt 307 edasiarendus ega pääsenud ülipopulaarses kompaktautode klassis eriti hästi pildile. Juba esimesed visandid ja mitteametlikud fotod uuest mudelist kõnelesid aga sellest, et lõvimärgiga autotootja tahab 2013.a. sügisel segmendi jõujooned hoopis ümber mängida.

Pildigalerii WhatCar?-is

• Eelkäijast pisem ja kergem
• Suurepärase disainiga
• Hind algab 13 990 eurost

Lihtsalt ilus

Frankfurdi autonäitusel maailmadebüüdi teinud uus 308 ongi auto, mille edus pole põhjust kahelda. Eelkäijast veidi madalam, taandus see pikkuselt paari millimeetri võrra lühemakski, kui autoklassile nime andev VW Golf.

Üleüldse võib vist väita, et prantslaste kompaktauto on disainilt sakslaslikum kui kunagi varem. Samas suudeti välisilmes endiselt säilitada pehmust ja ümarust. Tulemuseks puhaste joontega igati moodne ning kenasti proportsioonis sõiduk. Ühesõnaga – 308 on lihtsalt ilus auto.

Autotööstuses on praegu kaalusääst eriti kuum teema ja ka selles osas tegid insenerid tubli töö ära. Paljuski tänu 3silindrilise jõuallika kasutuselevõtule suudeti baasmudel valmistada pea 140 kg eelkäijast kergem, aga loomulikult aitas lisaks mootorile kaasa ka ulatuslik alumiiniumi ja komposiitmaterjalide kasutamine keredetailide juures, mis selles autoklassis peaks olema esmakordne.

Seotud lood:

Suur puuteekraan

Kabiinis leiab juhi eest juba 208-lt tuttava väikese rooliratta ning üle selle jälgitava näidikuploki. Huvitaval kombel ei häiri nimetatud set-up mind uudismudelis karvavõrd, kuigi väiksemas sugulases sellega sõbraks saada ei õnnestunudki. Võib-olla tuleb põhjust otsida paremas isteasendis, aga nii spido- kui ka tahhomeeter on üle rooli suurepäraselt jälgitavad ja roolgi ei tundu enam ebamugava või kummalisena.Loe edasi whatcar.ee-st