Aga kas sellisel võrdlusel ka tehnilises ja emotsionaalses mõttes mingi tõepõhi all on? Seda käisime uurimas Audrus auto24ringil, kirjutab pikas ülevaates WHATCAR?

Aga kõigepealt mõni sõna ajaloost. Võib vist liialduseta väita, et 205 GTI roll VW Golf GTIga massidesse jõudnud nn kuumade luukpärade (ing.k – hot hatch) populariseerimises oli ülisuur.

Olles meeletult edukas ralliradadel, suutis Peugeot selle imidži tuua ka tavaellu ning pakkuda klientidele hea juhitavusega kerget ja nobedat igapäevaliikurit.

Auto populaarsusest kõnelevad ka müügiarvud – 205 GTId toodeti kokku veidi alla 300 tuhande eksemplari.

Kuigi 205 järglane – 206 – tegi samuti rallimaailmas ilma, ei saatnud selle kiiret "ilmalikku" versiooni enam sarnane müügiedu.

Kokku toodeti GTI ja osadel turgudel RC nime kandnud masinat pea kolm korda eelkäijast vähem – ligikaudu 110 000 eksemplari.

Selle, mis juhtus 207ga, tahaks Peugeot ilmselt oma ajaloost üleüldse kustutada. Mõõtudelt veelgi kasvanud, ülekaaluline ning mitte millegi poolest hiilgav sõiduk ei nautinud masside tähelepanu isegi mitte tavamudelina, ammuks siis veel kiirsõiduversioonis.

Nii toodetigi 207 RC tähisega varianti vaid umbes 10 000 eksemplari, mis on ikka väga mannetu näitaja.

Nii ongi arusaadav, et Peugeot püüab kõigest väest uue sportliku "lõvikutsika" puhul paralleele tõmmata margi edukaima sarnase liikuriga.

Loe täisteksti ja vaata rohkem pilte saidil WHATCAR?