PROOVISÕIT | Nissan X-Trail – rahulik, kuid võimekas pereauto

 (2)
PROOVISÕIT | Nissan X-Trail – rahulik, kuid võimekas pereauto
Nissan X-TrailFoto: Accelerista

Indrek Jakobson võttis teekaaslaseks Nissan X-Trail 3. põlvkonna faceliftitud versiooni ning tõdeb, et selle autoga saab kõik vajalikud sõidud mugavalt (ja ruumikalt) tehtud.

Kui Nissan oma esimese linnamaasturiga 2001. aastal turule jõudis, olid konkurendid Toyota ja Honda oma kõikjalsõitjatega juba teise põlvkonnani jõudnud.

Eestis peegeldus see algul tagasihoidlikumates müüginumbrites, Euroopas tervikuna aga rebis värske X-Trail kohe konkurentidest ette. Ka maailma mõistes on tegu enimmüüdud Nissani mudeliga.

Mudeliuuendus toimus 2007. aastal, praegune 3. põlvkond nägi ilmavalgust 2013. aastal (Euroopasse jõudis 2014) ning sai pisut värskendust kaks aastat tagasi.

Täispuhutud Qashqai

Kui esimese kahe põlvkonna X-Trailide iseloomuliku kastikujulise kere tõttu muutus nende ostjaskond selgelt piiritletuks, siis kolmanda põlvkonna kujustuses tehti kannapööre.

Seotud lood:

Praegune X-Trail jälgib oma disainis hoolega Nissani korporatiivset identiteeti olles „täispuhutud“ Qashqai, kuid pakkudes Nissani Eesti mudelivalikus ainsana seitset istekohta (lisaks elektribussile e-NV200). Enamus kliente küll kolmandat istmerida ei vaja, seda leiab umbes ühel X-Trailil viiest.

Mõlemad autod on ehitatud samale platvormile. Sarnasus Qashqaiga hakkab eriti hästi silma autoninas, ka mujal annavad tooni teravad ja selged jooned.

Varustus on väga korralik juba algusest saadik, lisavarustuse nimekirjas on lisaks saadaval palju tänapäeval juba harjumuseks saanud mugavuslisasid alustades roolisoojendusest ja lõpetades elektrilise tagaluugiga (avatav jalaviipega).

Nissan X-Trail Foto: Accelerista

Muusikagurmaanidele on saadaval kaheksa kõlariga Bose stereo, mis kontrollitult teeb väga head häält. Paaritamine telefoniga käib kiiresti ja valutult ning kirsiks tordil on keskkonsoolil hulk füüsilisi ehtsaid nuppe.

Väljapeetud sisemus

Sisemus on kõik, nii armatuurlaud kui uksed puudutusel pehmed ja täiuslikult viimistletud. Ka läikivad plastdetailid harmoneeruvad tervikuga paremini, kui enamusel konkurentidel.

Kõrge mitmeti seatav tagaiste pakub lahedat väljavaadet ka neile, kel kasvu (veel) napib. Ruumi kõrgusse jagub sellegipoolest ohtralt, kuid sisenedes peab olema ettevaatlik, et mitte pead ära lüüa.

Ka jalaruumi on piisavalt ning esiistme alla saavad taga istujad oma päkad lahedasti välja sirutada. Tagumised uksed avanevad 85 kraadi, mis teeb sisenemise ja näiteks lapse turvatooli kinnitamise väga mugavaks.

565-liitrine pakiruum hiilgab kahekorruselise põrandaga, mille alla mahub ometi ka väike varuratas, seega pole vaja hirmu tunda, et keerulises olukorras rehvi tühjenemise järel on oht teele (pigem küll metsa või põllu peale) jääda.

Paremini sobivad diislid, kuid see võib varsti muutuda

1,6-liitrine turboga varustatud bensiinimootor oli tuntud ka Qashqai tippversiooni kapoti alt, arendades 120 kW ehk 163 hj, kuid selle saadavus lõppes aasta tagasi.

Kõigist X-Trailidest moodustas see viiendiku, kuid madal populaarsus polnud tingitud mootorist endast. See oli saadaval vaid esiveolisena ja käsikastiga, mis aga polnud enamike klientide eelistus.

Kuid bensiinimootorite austajate rõõmuks jõuab peatselt kapoti alla koostöös Daimleriga valminud jõuallikas, mis juba toimetab kenasti väiksemate Mercedes-Benzide, aga ka kontsernikaaslaste Renault’ ja Dacia kapoti all.

Loe edasi Acceleristast!