Kui esimese põlvkonna Nissan Juke meie teedele ilmus, oli vähe neid, keda see külmaks jättis. “Omanäoline”, „huvitav“, „julge“ kirjeldusena ütlesid viisakalt välja tõe – auto oli lihtsalt kole, kirjutab Accelerista.com.

Kuid sel ajal Euroopa turul konkurente Juke'ile nappis ning tänaseks on kaubaks läinud üle miljoni Sunderlandis valminud autot. Kas ka kultusautot, nagu müügimehed veel hiljuti ennustasid, näitavad aastakümned.

Konkurendid arusaadavalt ei maganud ning praegu on igal endast lugupidaval tootjal valikus taskumaastur või isegi mitu.

Selles seltskonnas hakkama saamiseks enam eristumisest ei piisa. Kui sa tahad müüa nagu Qashqai, siis pead ka välja nägema nagu Qashqai!

Teist põlvkonda kujustades jäeti disaineritele viimane doos andmata ning tulemus sai märksa tasakaalustatum. Ühtlasi ujub Nissan selle mudeliga vastuvoolu: kui uudismudelite puhul pürgitakse järjest üleiilmseteks ja vaid väikeste kohendustega saab sama sõidukit müüa kõigil kontinentidel, siis Nissan Juke on loodud Euroopasse ja kohandatud eurooplaste maitsele. Tulemus on kaunis.

Proportsioonid on paigas

Võtmesõna on proportsioon ning eelmisel mudelil oli sellega omamoodi suhe, mõni öelnuks, et proportsioon ei ole paigas.

See viga on nüüd parandatud. Kergelt langev katusejoon, sellele vastandiks tõusev aknajoon, ja kõrgele jäänud tagumiste uste käepidemed koos „ujuva“ C-piilari ning kontrastkatusega (lisavarustus) annavad Nissan Jukele kauni kupeeliku kuju.

Uus Juke sai eelkäijast 7 cm pikem, mis on kulunud peamiselt tagaistujate heaoluks. Nüüd saab keskmine eesti mees esiistme enda järgi rahulikult paika seada kartmata, et tema taga põlveruumi napiks.

Eelmises Juke'is seda luksust polnud, auto oli reaalselt kasutatav kaheistmelisena. Pakiruumi maht 422 liitrit on klassi tippude seas, ületades konkurente nii Tšehhiast kui Katalooniast (Qashqai mahutab vaid 8 liitrit enam).

Juke ümaratel esituledel (leedid on standardvarustuses) ja sõitjateruumi õhutusavadel on kolmeharulise tähe kujundus, mis sarnaneb mõne Saksa tootja märgiga.

Midagi head see aga ei anna, ventilaatoriavad keskkonsooli kohal ei võimalda kabiini sisenevat õhku ühtlaselt jaotada, vaid kipuvad puhuma külma õhku otse reisijate peale.

Pole suur probleem, aga ebamugav. Auto potentsiaalsete ostjatena nähakse jätkuvalt ennekõike naisterahvaid ja nende hinnang on üksmeelselt positiivne – uus Juke on ilus auto!

Hästi ühenduv infolust

Esiistmed on mugavad ja pakuvad ohtralt külgtuge, kuid ei sega sisenemist ja väljumist, leitud on hea tasakaal mugavuse ja sportlikkuse vahel.

Samas on VAG-grupi tippversioonide omad veelgi mugavamad ja toetavad selga paremini. Eks sihtgrupi vanus määrab!