Proovisõit: Mercedes-Benz GLA – pisimersust väikemaastur


Proovisõit: Mercedes-Benz GLA – pisimersust väikemaastur
Foto: whatcar.ee

Mercedes hakkas oma pisimaasturi turuletoomisest rääkima juba vähemalt neli-viis aastat tagasi, kuid eks vahepealne majanduskriis ja muud maailma hädad viisid asjad lõpuks nii kaugele, et see alles nüüd meie teedele jõudis.

Parem hilja kui mitte kunagi, ütleb vanarahvas selle kohta. Kuid kas GLA kohta kehtib ka teine vanasõna: kaua tehtud kaunikene?

Viimase kohta ei tahaks väga sõna võtta, sest ilu on vaataja silmades ja kindlasti pole GLA kole auto, kirjutab WHATCAR?

Küll aga pidin pärast proovisõitu tunnistama, et midagi jäi justkui vajaka. Hinges valitses tühjus vaatamata sellele, et esindus oli prooviks välja ajanud suisa AMG-paketiga isendi, et emotsioon veel vägevam saaks.

Aga ei saanud. Pigem vastupidi, paljuski just tänu sellele AMG paketile tühjus hinge pugeski.

Nagu tavaline A-klass

Küllap oleks mulje GLA-st jäänud pisut teine, kui oleksin sõitnud kõige tavalisema versiooniga. Sellega, milleks GLA on loodud: maastikusuutliku nelikveolise autoga, mis näeb välja nagu pisimaastur ikka välja peab nägema.

Paraku on AMG-paketiga versioon tavalisest GLA-st 16 mm madalam ehk maastikusuutlikkus satub siinkohal juba teatava küsimärgi alla.

OK, tagant näeb ehk tõesti veidi vingem aga kui nn tavalisel GLA-l on esipamper maasturile omase suure laia alumise õhuvõtuavaga, siis AMG-paketiga esiosa on (vähemalt eemalt vaadates) üpriski sarnane tavalise A-klassi omaga. Isikupära jääb vajaka.

Seotud lood:

Foto: whatcar.ee

OK, mitte keegi ei sunni kedagi seda paketti ostma ja tegelikkuses ongi GLA ju täiesti arvestatav väikemaastur. Tema kliirens on väidetavalt kõrgem veel kui näiteks Honda CR-V-l.

Seetõttu "väidetavalt", et Mercedes ise ei avalda kliirensit üheski oma ametlikus pressimaterjalis. Internetist otsides kohtab aga erinevaid numbreid, alates 174 mm-st kuni 185 mm-ni välja.

Vahet pole, tubli tulemus mõlemal juhul. Lisaks saab tellida tõelise maastikupaketi, mis suudab tõsta vedrustust veel 3 cm võrra. Üle 20 mm kliirens on aga juba väga kõva sõna ka märksa tõsisemate linnamaasturite seas.

Ka muus osas pole GLA-le erilist ette heita. Näiteks 421-liitrine pakiruum pole kompaktklassi esinduslikematega võrreldes just teab kui suur, kuid omas klassis üsnagi tavapärane. Sama palju on ka, teame, ühel peamisel rivaalil BMW X1.

Ruumikus tagaistmel tundub esmapilgul samuti üsna ahtake, kui aga hakata teada taas kõrvutama konkurentidega, selgub siingi, et pearuumi on piisavalt ja kui eesistujad istet just viimase asendini taha ei lükka, mahub neli normaalmõõdus täiskasvanut sinna kenasti ära.

Loe täisteksti ja vaata rohkem pilte saidil WHATCAR?

Kasutad reklaamiblokeerijat.

Sisu mugavamaks tarbimiseks
telli Delfi Kogupakett või reklaamivaba pakett.

Kogupakett
1€ / kuus*
Sisaldab 11 Eesti tippväljaande tasulist sisu, vähem bännerreklaame, saad jagada kuni 4 kasutajaga.
* Esimene kuu 1 €, edasi 9,99 €
Reklaamivaba pakett
2,99€ / kuus
Saad lugeda tasuta sisu ilma bännerreklaamideta. Ei sisalda tasulise sisu lugemisõigust.
 
Lisan erandi. Vaata AdBlock juhist siit
ja AdBlock Plus juhist siit.
Mõistame, et käid meie juures uudiseid lugemas, mitte reklaame vaatamas. Reklaamidest sõltub meie sissetulek ja see võimaldab meil pakkuda sulle soodsalt head ajakirjandust.