Esimene emotsioon autosse istudes on eksimatult ehe: Lexus ES tundub tõepoolest nagu Jaapani autotootja lipulaeva LSi “beebiversioon”, mis pakub luksuslikult sõitjateruumi ja hellitab mugava ning ülisujuva sõiduga.
Ilusa sihvaka väliskujuga esindussedaani saab soetada üllatavalt taskukohase hinnaga. Kirsiks tordil on aga ökonoomsus – uue hübriidajami kütusekulu teeb silmad ette väikeautodelegi.
Ajatu välimus, vinge aerodünaamika
Lexus ESi uus põlvkond tuli (auto välimust vaadates) üllatuslikult vara. Kuigi juba 2012. aastast turul olnud kuuenda põlvkonna ES on aastate järgi üsna vana mudel, pidas selle disain ajale hästi vastu. Eelmise gene ES-d tunduvad tänavapildis siiani värsked. Ja omanäolised.
Kuigi uus ES tundub ja ka näeb esmapilgul välja nagu Lexuse lipulaeva LSi pisem versioon, saab süvenedes selgeks, et see auto on lipulaevaga võrreldes rohkem musklis ja veidi sihvakam. ES mudeli peadisainer Yasuo Kajino on nimetanud uue ES-i disaini provokatiivseks elegantsiks.
Madal, pikk ning samal ajal lame kerekuju ei ole mitte ainult ilus vaadata mistahes nurga alt vaid teeb tegusid aerodünaamikas – õhutakistustegur on iselaadival ES 300h hübriidil vaid 0.26, mistõttu võistleb see edukalt “nagu nuga läbi või” liugleva etalonautoga Toyota Priusega (0,24).
Põnevam osa jääb silmale (peaaegu) nähtamatuks
Toyota kontsernist on tulnud riburada uudiseid tehnika ja hübriidajamite valdkonnast. Vaat’ et isegi tähtsam välimusest on see, mis silmale nähtamatuks jääb.
Lexus ES on ehitatud Toyota uusimale TNGA platvormile. See on aluseks kõigile uudismudelitele, nii uuele Corollale kui Camryle kui ka RAV4 linnamaasturile. Esimene TNGA “pääsuke” oli sportlik kupeemaastur Toyota C-HR.
TNGA platvorm pole ainus suur uudis, Jaapani inseneride sepapajast on viimasel ajal tulnud ka täiesti uued kaksikajamitele loodud jõuallikad.
Lexus ES 300h kapoti all tuksub vaikselt ja jõuliselt Toyota uusim, 2.5-liitrise töömahuga bensiinimootor, mis arendab 131 kw võimsust ning on spetsiaalselt paarisajamitele loodud ning suudab ära kasutada nii otse- kui kaudsissepritse eeliseid. Atkinsoni tsüklile lülitumine toimub automaatselt.