PROOVISÕIT | Hyundai Tucson N Line ja teised N-tähe alased uudised

 (3)
PROOVISÕIT | Hyundai Tucson N Line ja teised N-tähe alased uudised
Hyundai Tucson N-lineFoto: tootja

Hyundai Motorsport osaleb WRC-karussellis juba 1998. aastast ja ehkki tootjate arvestuses pole õnnestunud MM-tiitlit veel koju tuua, pole see võistlusautode taha küll jäänud. Üksuse Saksamaal asuv peakorter on varustanud võistkonda masinatega, mis kiired ja töökindlad ning iseloomulik lilla värvitoon on just nende autode poolt popiks sõidetud.

Sestap otsustati paari aasta eest asuda autospordis kogutud tuntust rahaks pöörama, pakkudes esmalt musklisse pumbatud kuumpärasid ja seejärel „kiirete tükkidega“ tavamudeleid, mis kümblevad nii WRC kui ka ringrajale suunatud võistlusautode ning N. seeria mudelite kuulsuses.

Hyundai N. haru on midagi säärast, nagu M. osakond BMW või AMG Mercedese katuse all, ehk tegemist on suurtootja enda tuuninguüksusega, mis arendab enama võimsusega tänavalegaalseid lelusid.

Hyundai Tucson N-line Foto: tootja
Seotud lood:

Esmalt nimetatud konkurendiga on suuremgi seos, sest BMW M. osakonnast meelitati üle nii selle endine juht Albert Biermann kui ka mitmed tema kaastöölised. Nende esiklapseks sai Hyundai i30 N, mis on lõbus kuumpära ja mis võimsuse/hinna/omaduste suhtest lähtudes on tänagi üks parimaid valikuid. Eelmisel aastal tehti aga N. seeria mudelivalik ühe ropsuga poole suuremaks ja see polnud ainus (eeldatavalt) müüginumbreid tõstev trikk.

N. seeria ja N Line

Puhtatõulistest N. seeria autodest oli esmalt valikus viie uksega luukpära i30 N, mis arendab 184 kW/250 hj ja saavutab 100 km/h 6,4 sekundiga. Performance-paketi korral on selle esiveolise võimsuseks 202 kW/275 hj ja kiirenduskatses on võimsam versioon baasmudelist 0,3 sekundit kiirem.

Lisaks nimetatule pakutakse mõlemat mootorit nüüd ka viie uksega „kiirpäras“ (pildil) – antud keretüübi nimeks on Hyundai keeles Fastback - mille tagaosa on esmasündinu pärast laugem ja mis kaalub luukpärast 29 kg enam. Mida on liialt vähe, et muuta autode käitumist ja sõiduomadusi, küll on aga laugsaba näol tegu hoomatavalt edevama ja pisut praktilisema autoga.

Hyundai Tucson N-line Foto: tootja

„Kiirpärade“ pakiruum on tagaistme normaalasendi korral suurem – 450 liitrit vs luukpära 395 liitrit, maha pööratud tagaistme seljatugede korral on „hoiulaegaste“ maht 1351 liitrit ja 1301 liitrit – ja silmatorkavamat välimust pole ka pööraselt kalliks aetud, sest samasuguse komplektsuse korral maksab Fastback 1000 eurot enam.

Sarnasesse suurusjärku jääb nende kahe kere vaheline lõhe ka „ii-kolmekümne“ tavaversioonide korral ning nende ja N. seeria vahelist tühimikku peavad täitma alles üsna hiljuti ellu kutsutud N Line mudelid. Viimaste näol on tegu varustuspakettidega, mis viitavad sugulusele N. seeria autodega.

Loe edasi Whatcar.ee lehelt!