Proovisõit: Fordi 1-liitrine EcoBoost bensiinimootor
Kütusehinna kasvu pidurdumist lähiaastateks ei julge enamus analüütikutest kohe kuidagi ennustada. Mingi korrektsioon on ju võimalik, kuid põhimõtteliselt on suundumus ikkagi uute kõrguste poole, kirjutab autoportaal AutoNet.
See teeb ühest küljest vaadates ka uue auto ostuvaliku üsnagi lihtsaks – kui eesmärgiks on leida odavate ülalpidamiskuludega liikur, tasub lahti võtta tehniliste andmete tabelid, võrrelda keskmist kütusekulu ning minna edasimüüja juurde lepingut vormistama.
Ülaltoodust lähtuvalt soovib iga endast lugupidav tootja oma mootorivalikus näha ka ülimalt säästlikke agregaate. Fordi ökonoomsuse tipuks on uus üheliitrise töömahuga EcoBoost-seeria kolmesilindriline ülelaadimisega bensiinimootor.
Olenevalt seadest arendab kõnealune mootor 100 või 125 hobujõudu, momendi maksimumideks teatatakse vastavalt 170 ja 200 Nm. Tulevikus terendavate keskkonnamaksude valguses ei tohiks jätta mainimata, et süsinikdioksiidi emissioonid jäävad 109 ja 114 grammi juurde kilomeetri kohta.
Läinud nädalal õnnestus jõuallika toimimist Ford Focuse varustuses ka proovida. Konkreetne isend oli kangema jõuallikaga versioon, mille keskmiseks kütusekuluks lubatakse kombineeritud tsüklis 5,0 liitrit saja kilomeetri kohta. Lahjemal peaks see jääma 4,8 juurde. Nelja täiskasvanud mehega pardal kujunes see küll pea liitri jagu kõrgemaks, kuid teisalt tuleb tunnistada, et minekut oli autol küll üle ootuste palju. Teise positiivse omadusena võib ära mainida turboaugu puudumist, ehk sõit madalatel pööretel oli samuti meeldivalt sujuv.
Muutmaks üheliitrist jõuallikat võimalikult ökonoomsemaks võeti kasutusele mitmeid uusi lahendusi: nii näiteks määritakse hammasrihma, mis peaks tagama selle vaiksema toimimise ja vähendama hõõrdekulusid pea 20 protsendi võrra. Kestma peaks see 10 aastat või 240 000 kilomeetrit. Mõistagi on tegu otsepritsega mootoriga ning varustusse kuulub ka start-stop süsteem. Kõiki tehnilisi peensusi ei hakka siinkohal ära tooma, kel detailide osas huvi rohkem, siis usaldage end Fordi müügimeeste kätesse - korralikult koolitatud inimene peaks umbes 15 minuti jooksul suutma kõik nüansid välja tuua.
Lisaks Focusele peaksid kõnealused jõuallikad juba lähiajal leidma tee C-Maxide ja B-Maxide mootoriruumidesse.
Lühidalt: vaikne, keskkonnasõbralik, hea sooritusvõimega ja ökonoomne. Säästliku pereauto otsinguil on need kõik positiivsed omadused.
Jälgi Forte uudiseid ka Twitteris!