Uustulnukas saab viieks aastaks tasuta kaasa telefonirakenduse Ford Pass Connect, mis võimaldab uksi eemalt avada-sulgeda, tuvastada auto asukohta, jälgida vajalike vedelike taset ja jagada võrguteenuseid kuni kümnele seadmele, kirjutab WhatCar?

Mudeli baashinnaks on Eestis 21 900 € (Titanium-varustuses 1,0 EcoBoost, 125 hj, juuni 2020).

Esimese Puma tootmisega alustati kolm aastat enne sajandivahetust ja tookord oli tegu pisikese kupeega, mis püsis koosteliinil 2002. aasta juulini.

Seejärel järgnes pea 18. aastat kestnud paus ning nüüd alustab „sohvrite unistus“ – nii tutvustati kunagi esmasündinut – taas valgelt lehelt, sest see on raskem, suurema lauppinna ja kõrgema raskuskeskmega auto. Ehk tegu on linnamaasturiga sarnaneva esiveolise sõidukiga, millel uksi kahe jagu rohkem kui esimesel „kaslasel“.

Üldistades on tegu karkudele pandud ja suurema pakiruumiga varustatud Ford Fiestaga, mis on ajakirja What Car? poolt Suurbritannias käesoleval aastal Aasta Autoks valitud ning mille helget tulevikku lörtsivad vaid paar pisikest probleemi.

Viimaste nimedeks on Ford Fiesta Active ja Ford Ecosport, ehk tegu on sarnaste esiveoliste luukpäradega, mille välimus meenutab kah linnamaastureid.

Puma on esimesest 118 ja teisest 90 mm pikem ning kuigi uustulnuka telgede vahe on neist samuti üle, pole sellest kõigest teises reas istujate jaoks suuremat tolku, sest tagaistme ees ja kohal pakutava ruumikuse osas on Puma Fiestaga võrreldav ning enamuse lisaruumist võtab endale teistest suurem „pakihoid.“

Puma pakiruumi mahuks on 523-1216 liitrit, sellal kui Fiesta Active „hoiulaeka“ maht jääb vahemikku 311-1093 liitrit ja Ecospordis on selleks 310-1238 liitrit. Miks meile pakutakse autot, mis on kahe mudelina juba niigi olemas?

Ons neil aru peas?

Fordi esindajate sõnul tuldi Pumaga välja seepärast, et niisugused „linnamaasturid“ on väikeautodest populaarsemad ja tulevikus võtab see ilmselt Fiestalt teatepulga üle, mistõttu näis paslik turu sisse söötmisega algust teha.

Sarnane jutt käib ka Ecosporti kohta, mis toodi turule nn odavautona ja teenis arvustajatelt nurinat nii sõiduomaduste kui ka interjööri eest, mistõttu asendatakse seegi lähiajal Pumaga, mille arendamise juures pöörati neile kitsaskohtadele enamat tähelepanu.

Puma väärivat eluõigust sellegi pärast, et see on esimene pisike Ford, millel on ette näidata 48-voldine elektrisüsteem, mis võimaldab autot pakkuda ka nn pehme hübriidina.

Esmases mootorivalikus on üks diiselmootor – 88 kW/120 hj arendav 1,5 Ecoblue – ja kaks kolme silindri ning liitrise töömahuga ottomootorit. Kõiki jõujaamu pakutakse kuuekäigulise käsikastiga, automaat lisandub valikusse sügisel ja baasjõuallikast ottomootor arendab 92 kW/125 hj.

Seejärel on valikus pehmed, ehk mootorgeneraatoriga varustatud poolhübriidid. Esimene neist arendab samuti 92 kW/125 hj, aga teise võimsuseks lubatakse juba 114 kW/155 hj. Sellise mootoriga Puma saavutab 100 km/h üheksa sekundiga, 125 hj arendava ottomootoriga baasversioon on sellest sekundi võrra aeglasem. Diiselmootori andmed polnud lugu koostades veel saadaval.